HTML

Friss topikok

Autós képek

Vályi István (aka ommm) Kettese


2011.01.03. 11:52

    A Totalcart egyre nehezebb olvasni. Nem azért, mert szárazabbak az írások, hanem mert egyre kevésbé jellemző rájuk az, amiért annak idején megszerettük: az őszinte igazmondás.

Régebben még jók voltak: frissek, ötletesek, igaziak. Aztán valahogy kezdett kikopni a tesztautókkal együtt minden íz a levesükből. Mára nem maradt más, csak egy savanykás, zacskós,  gyorsfagyasztott lötty. El lehet fogyasztani, de minek?

 

Elmondom mi a bajom. Hiteltelenné vált az egész! Akkor, amikor a tesztalany legrosszabb oldalát is úgy fényezik, hogy visszájára fordul az egész Univerzum, elveszíti varázsát a szakmaiság.

A következő íráson fogom levezetni Ilyen lenne a jó Swift. (Forrás, szerző feltüntetve, blog.hu az Index lapcsoporton belül). Legyen a mottóm: "a vélemény privát és szabad". Kezdjünk egy feltételezett időutazásba!

unalmas forma drágán

Ez az egyetlen negatívum nagyjából, ami az egész cikkben olvasható. Ez az egyetlen mondat, ami halványan, de emlékeztet arra a korra, amikor még rendesen megmondták Karottáék a tutit. Ezt leszámítva merő ömlengés az egész. Megpróbálom elképzelni, milyen lenne ez a cikk akkor, ha a régi TC idejében íródott volna!

Ötnek persze kevés, maximum városon belül vállalható a válltér hátul, de a 2490 milliméteres tengelytávon már négy elégséges helyet kialakítani is nagy fegyvertény

Régi módi szerint ez inkább hangozhatna úgy, hogy az ilyen rövid tengelytávú autókba csak forgalmi engedély szerint lehet öt embert elhelyezni: ne számítson senki arra, hogy Balatonig kényelmesen forgathatja meg merevre zsibbadt combjait a parányi utastérben.

úgy-ahogy maradjon hely a csomagoknak is: 250 liternyi. Ez ugyan negyvennel több, mint a Swift rókalyukáé, ám az i20 és a C3 mögött elmarad (295, ill. 300 liter),a Fabiáról nem is beszélve (315). Azt azonban meg kell jegyeznünk, hogy az autó nincs négy méter, a Swifthez képest négy centiméterrel hosszabb csupán.

Mellékelve egy előrhajtott csomagtartós kép, alatta írással: "Így több, mint 750, kalaptartó nélkül". De sajnos a kalaptartót is vinni kell valahogy, nem lehet az áruház parkolójában hagyni, amíg fordulunk egyet a lapra szerelt kisbútorokkal... Összevetve a Fabiával, annak ugyanezzel az érveléssel 1180 (liter) adat írható pozitívumként a számlájára. Régi rendszerben úgy olvasnám szívesen, hogy ez a 250 literes csomagtartó a konkurencia méreteivel vívott harcban alul marad.

hüpphüpphüpp Barbatrükk – a forgalmi szerint még így is csak 1003 kiló! És itt van a kutya elesve, Margit! Mert úgy alig egy tonna, hogy eszméletlen merev, úgy alig egy tonna, hogy a piac tán legélénkebb kis motorja mozgatja

Csodálatos! Szinte érezhető a Mazda marketingeseinek Zoom-zoom imázsának tudatalatti befolyásolása: elhihetjük, hogy valóban sokat foglalkoztatta a tervező mérnököket a saját tömeg minél alacsonyabb értéken tartása... De közben az említett Skoda Fabia adatainál látom, hogy 1055 Kg. Igaz, fél mázsával több a német-cseh, de ellentétben a kis zümi egyhármasával abban egy turbós motor ül 105 lóerővel, és 175 Nm nyomatékot szolgáltat a japán 121 Nm maximumával szemben! Ráadásként, az nem is fapados modell, 3,75 millióért. A Mazda 2 viszont ebben a kézi ablakterkerős konfigurációban is 3,9 millió magyar Forint.

A beltér – mint minden autóé ebben az ár- és méretkategóriában – természetesen kemény műanyagokból építkezik (..) Ne várjunk csodát, mindegyik ilyen

Szép dolog az őszinteség, de a többiek gyengeségéből nem illik erényt kovácsolni, főként ha azokéval megegyező paraméterről van szó. Ez lássuk be, az a kopogós, karcosodó gagyi műanyag amivel az olcsó kisautók belterét egyetlen galacsinból fröccsöntik. Ez pedig egyáltalán nem természetes, mint inkább sajnálatos tény!

Hosszú távon sem kényelmetlenek, gerinctámasz híján is kellően támasztják a derekunkat is, ráadásul a piros dekorcsíkos huzatok levehetők, moshatók,

    Ez pont olyan, amit vagy elhisz az ember, vagy sem. De azt nehéz enne vitatni, hogy álíltható deréktámasszal ellátott ülést mindenki kényelme szerint -akár menet közben is- állíthatja. Az állítható deréktámasz hiánya sokat levon a tartós utazás kényelméből, a spórolást csak gyakori pihenőhely látogatással lehet kompenzálni. A piros dekorcsíkos, levehető huzatokról megint nem a minőség, mint inkább az univerzális, sárkánymintás kínai ülésvédő huzat jut az ember eszébe. Nem tudom elképzelni, hogy lenne aki mosógépbe tuszkolná a huzatot csak azért, hogy utána egy napig szenvedjen a karmocskák megfelelő helyre való vissza pattintásával... De ha valaki mégis rászokott az e féle úri passzióra, kérem jelezze felém, én megígérem: nyilvánosan elnézést kérek!

A régi szép TC-os időkben nem felejtették volna el megjegyezni azt sem, hogy majd' négymillióért az első üléssor hátlapján nem találni térképzsebet, a hátul feszengők tarthatják végig kézben az olvasni valót.

A Mazda2 ugyanis egy vérbeli boyracer (..) A változó szelepvezérléses motor mai szemmel és lábbal már-már felfoghatatlanul könnyedén pörög fel, ilyet tán utoljára a Twingo RS-nél éreztem (..) simán megveszem 100 lóerősnek a 84 lovas motort (..) Pedig stopper szerint 13,6 másodperc kell neki nulláról százra

LOL. Azt hiszem ez a csúcs-, illetve mélypont. Közel tizennégy másodperc nulláról százra  akárhonnan nézem, sok. Főleg abban a kontexusban, hogy boyracer-nek említi! Azt egyáltalán nem értem, hogy a 84 lovas motort Vályi István miért venné meg 100 lóerősnek? Egy emelt teljesítményszinttel forgalmiba bejegyzett, de valójában gyengébb autó után több adót fizetne? Hol ebben az értelem, kérem?

pakolhatjuk alá a sebességi fokozatokat, mind az ötöt, hatodik nincs

A valóság az, hogy már megszoktuk a hatodikat. Mint a végtelenített számú pohártartó, olyan égetően fontos lett a spórolós fokozat az autósújság-írók köreiben. Nem lenne fair ilyen egyszerűen átlépni a fájdalmas tény felett: pöröghet autópályán a motor ötödikben.

A szögegyszerű futómű (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkar) nem technikai kifinomultságával, hanem hibátlan hangolásával tarol. (..) feszes vagyok és pontos (..) ne képzeljük azt, hogy ilyen formában minden gödröt-huplit megérzünk majd (..) a karosszéria pedig alig dől (..) kezes marad sokáig, utána is alig-alig kúszva, finoman indul ki az ívről, megfogni gyerekjáték

Száz Szónak is egy a vége: az elől MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű köpködnivalóan primitív megoldás. Elől kitúrja az orrát, hátul pedig elpattog.

Bitang jó kis autó ez, sajnos be kell álljak a sorba, nincs más valasztásom.

 

Pedig van, kedves Vályi István. Őszintén is lehet írni.

 

 


4 komment

Címkék: mazda 2 skoda fabia

A bejegyzés trackback címe:

http://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr552556527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.01.27. 13:14:48

Sajnos egy hozzászólás túllépte a képzeletben megengedett méretbeli határt, ezért kellett kimoderálni.

dextercapo 2011.06.08. 10:05:44

pedig neha meg megmondjak egy autorol ha hulladek :
totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/
ebben az autoban az opel osszeszedte minden tudasat ami miatt nem tartom oket jo autonak . raadasul jol lathato hogy a papiron letezo nyomatek (amiben a dizelek olyan jok) csak egy csucsocska , amihez folyamatosan valtogatni kell hogy kozelrol nezhessuk .
ezert nem valo mai , modern dizel egy nem gepeszkedesre keszult egyszeru , elvben felhasznalobarat kis(?) autoba .

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.06.09. 10:32:31

@dextercapo: Most már igen, újra. Miután ezt elolvasták! :) És ez így helyes. Mondják meg azt, ami szerintük nem frankó. Ezért lehet szeretni őket.

dextercapo 2011.06.10. 23:42:10

hat igen . az a durva amikor meghivnak egy autot kiprobalni es ot perc alatt ot ergonomiai szarvashibat talalok benne - es ezt nem egy egyenieskedo , neha a poen kedveert hulyesegeket csinalo gyarto vackaban hanem egy nagy GM termekben talalom .