Olvasom épp (2012.10.10), hogy Ma már a Ford is csal a motorhanggal, amikor az új ST-nél egy rezonátor csövet a motortérből az utastérbe fognak bevezetni, ezzel felerősítve a motorhangot, mert ez jó és okos dolog, ezt a Porsche, a Peugeot és a Toyota is használja már.
Meg persze a Ford, évek óta.
Csak erről eddig nem tudott a Hírszerkesztő. Pedig már az MK II-es Focus ST-ben is alkalmazták.
Nézzük csak, mit találtam, mert nekem Google a barátom, és persze jól emlékeztem, hogy ez nem egy újdonság:
2011.01.13. Sportkocsihang az új Ford Focusban A vezess.hu tehát 1 év, 9 hónappal korábban megírta, hogy "A motort kiegészítették egy kicsi, de hatékony berendezéssel, egy tulajdonképpeni hangládával, amely összegyűjti a szívórendszerből érkező kellemes motorfrekvenciákat és az utastérbe továbbítja azokat, így a bent ülők kellemes, sportos motorhangot hallanak."
2006.01.24 Ford Focus ST teszt Az a5.hu 6 éve írta azt, hogy "A motor legnagyobb vonzereje a hangja, a tervezők direkt a motorhang bevezetésére egy Composer nevü rendszert alkalmaztak, amely lényegében egy hangolt cső arra a célra, hogy nagy fordulaton bevezesse a motorhangot az utastérbe"
2005.12.13 Ford Focus ST: Féken tartott őrület Az Autó-Motor úgy 7 éve már megírta, hogy "A beltér hangellátását egy Composer nevű rendszerrel biztosították, ez valójában egy akusztikus cső, ami a motorhangot bevezeti a masszív kasztni által leszigetelt"
Van az a mondás, hogy egy csecsemőnek minden poén új.