HTML

Friss topikok

Autós képek

Nem csalt a Red Bull (?)


2014.03.18. 12:27

Joó Gábor régóta nagyon nagy szakértője rajongója  a Forma 1-nek. Legutóbbi védő beszédében lehet, hogy konkrétan hős partizánnak állítja be az osztrákok istállóját, amiért nem engedelmeskedett az FIA utasításainak?!

Nézzük csak:

  Először alkalmaznak átfolyásmérőt a Forma 1-ben, és azonnal súlyos károkat okozott a 2014-es szezon nyitófutamán a tavalyi győztes csapatnak. A Nemzetközi Automobil Szövetség által jóváhagyott műszer olyan pontatlanul mért, hogy a Red Bull teljesítménye 4 százalékkal csökkent volna. Ezért saját műszert használtak, ennek viszont súlyos következménye lett.

Láthatólag már az előszóban állást foglal, azt sugallva, hogy hátrány ért egy csaló becsületes alakulatot. Pedig még nem is tudjuk, hogy jogosan kaptak-e büntetést vagy sem, tiszta prejudikáció.

A hétvégén, Ausztráliában az RBR arra figyelt fel, hogy a FIA-műszer a szabadedzéseken összevissza adatokat mutat, ezért az időmérőre lecserélték azt egy saját gyártmányra, amit a szövetség a télen bevizsgált, és engedélyezett.

Mi van? Adott egy szenzor, amit az FIA bevizsgáltatott, elfogadott és KÖTELEZI a csapatokat a használatára, de az RBR saját műszerre cseréli azt, önhatalmúlag? És ez JG szerint normális???
Elég vicces lenne, ha a kötelezően közös használatú dolgokat, műszereket, programokat bárki sajátra cserélgethetné, arra hivatkozva, hogy az neki jobb! Hát persze, mindenki írjon saját ECU-t (motorvezérlő elektronika) a kötelező Microsoft-McLaren helyett, hiszen azzal jobban tudják sajt maguknak optimalizálni a versenyautót. Elvégre azért van közös, hogy NE lehessen ezt tenni.
Kit érdekel, hogy saját műszerüket jobbnak állítják be, ha NEM AZT kell használni?

utasította a Red Bullt, hogy a futamra tegye vissza az ő műszerét. Az RBR ezt nem tette meg, hanem egy saját eszközt gyártott, amiről úgy gondolta, pontos,

wtf? Nem engedelmeskedtek és még nekik áll feljebb? Fellebbeznek? Mire? Van egy közös játékszabály, aki azt nem tartja be, az csal. Ilyen egyszerű.

a verseny közben kérték meg a csapatot, hogy csökkentsenek az átfolyáson. A Red Bull ezt sem tette meg, és végül ezért, a kérésmegtagadásért büntette őket a FIA.

Na akkor még egyszer, lassabban! Beépítettek egy műszert a közös kötelező helyett, erre az FIA szemet hunyt. Verseny közben kérték őket, állítsanak az autón, mert a motorvezérlő rendszerük láthatólag túl sok üzemanyagot juttat az égéstérbe. Többet, mint a megengedett, többet, mint a többi autó motorja. De ők nem engedelmeskedtek, annak ellenére sem, hogy tudták, ennek következménye lesz!
Hát persze! Vettel már pár kör után kiesett, a helyi kedvenc Ricciardo pedig a második helyért autózhatott. Annyi negatív hír után a szponzoroknak is jól jött egy dobogó, még ha el is veszik, a TV-ben ott lesznek, fenn a pódiumon - gondolhatták és ezért BEVÁLLALTÁK.

Az RBR azt mondja, hogy a FIA-beszállító Gill Sensors mérői megbízhatatlanok, és azt Charlie Whiting, a FIA technikai vezetője is elismerte. Csakhogy szerinte a mérőeszközt a futamig ki lehetett volna próbálni, és olyat használni, ami jól mér. Ő sem tagadja ugyanis, hogy a teszteken azt vették észre, hogy ugyanabból a típusból akad nagyon pontos vagy nagyon pontatlan szenzor. De amíg a többi istálló - annak ellenére, hogy saját mérésük más eredményt mutatott - engedelmeskedett a FIA-nak a versenyen, és a szervezet rendszerét használta, a Red Bull ellenszegült.

Hol van ilyen írásos nyilatkozat Charlie Whitingtól? Egyáltalán, ha lenne számítana? Ki ő? Egy versenyigazgató (annak is rossz). Nem egy mérőműszer bevizsgálását, hitelesítését végző szervezet tagja. Ilyet tehát hivatalosan nem mondhat. Nem tudom JG honnan vett ilyet?!
A mérőműszereket verseny előtt viszont minden csapat kipróbálhatta, bemérhette, kérhetett cserét. Itt a pont!  Az RBR miért is nem tette ezt a logikus lépst meg, ha szerintük a számukra küldött szenzor rosszul mért?
A másik dolog, honnan veszi JG hogy a többi scapat méréseikor minden  szenzort hibásnak találtak s ennek ellenére engedelmeskedtek? Ez megint egy alá nem támasztott vádaskodás?
De ahogy befejezi, a Red Bull ellenszegült. Tehát: nem tartotta be a szabályokat, nem is lenne több kérdés a szankciókat illetőleg, de!

Amire meg is volt az oka.

Megmagyarázza, hogy esetükben a csalás megengedett, hiszen okuk volt rá (naná, ki csalna feleslegesen, ha nélküle is tud nyerni...) hasonló az eset, mint az Újpest esetében, senki ne tartozzon egy NB1-es liszenszhez, de ha már tartoznak, azt egy újabb kft-vel hidalják át?

Végezetül:

viszont gyengíti az ügyüket, hogy a FIA kérésének szegültek ellen, miközben az összes másik csapat, amiknek szintén hasonló problémájuk volt a méréssel, engedett.

Magyarán, amit eddig bizonygatott JG, hogy mindenkinek rossz lehetett a szenzor. Mégsem szegültek ellen, nem cserélték sajátra, azzal mentek, amit adtak. NEM CSALTAK. NEM KAPTAK BÜNTETÉST. JOGOSAN. Sehol nem jelzett a műszer, ami egyébként pont arra való, kiszűrje nehogy időszakonként több üzemanyagot használjanak fel - teljesítmény növelésre vagy dugattyú/motor hűtésre(!)
Megint csak az marad, hogy a Red Bull nem volt sportszerű. Büntetése napnál világosabb, hogy jogos.

De akkor mire volt ez a cikk?


Szólj hozzá!

Címkék: motor büntetés csalás üzemanyag hűtés dugattyú Forma-1 FIA Red Bull Formula 1 Formula One Sportgéza Ricciardo Charlie Whiting Joó Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr675859811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása