HTML

Friss topikok

Autós képek

Ennyi baromságot...


2015.01.31. 01:06

Van ez a Stump cikk a TC-on: Lancia Delta HF Integrale Sedici Evoluzione II.

Már a cím is kérdőjeles, ugyanis volt Lancia Delta HF Integrale (8v) és Lancia Delta HF Integrale 16v /sedici valvole/, aztán volt Lancia Delta Integrale Evoluzione (amit "Deltona" becenévvel illetnek) de sosem volt olyan, mint amit a cikk a címében. Bónusz, hogy a cikkben kétszer is begépelték ugyanúgy, rosszul.

Az utolsó módosítással alá vágtak egy katalizátort, amit Lancia Delta Integrale Evoluzione Cat megjelöléssel illettek a digók. Más kérdés, hogy végül is, a katalizátorral együtt is sikerült közel 10 lóerőt találni a motortérben (lehet előtte nem is keresték annyira -akkoriban a 200 lóerő is szuper teljesítmények számított).

Visszatérve, jó hogy a cikk alcíme,. Hazugság minden szava. Kivesézzük, hogy tényleg igaz-e. Legalább is, ami cikkben leírtakra vonatkozik!

Az Evo II-n már ugyanakkorák a lámpák, ami nem mindenkinek jön be, én azt mondom, tökmindegy

Basszus,ízlésekről nem érdemes vitatkozni! Az viszont tény, hogy az "ugyanakkora lámpák" akkora szerelemre gerjesztettek mindenkit, hogy aki birtokolt egy Integrale-t, Integrale 16v-t vagy akár csak egy HF 4WD-t, simán ha volt rá kerete, kicseréltette a nagy tompított kis refis blokkot "ugyanakkora lámpák"-ra, mivel abban projektoros volt a tompított. Azért legalább ezzel illene tisztában lenni! Azt már nem is várom el, hogy tudja mindenki, a rali verzióban viszont az utolsó rali VB-s futamokig a nagy tompított lámpás egységet dolgoztatták, ellentétben az utcai verzióval.

racevsstreet.jpg

Nem értem ugyan, hogyan juthatott bárkinek is az eszébe antik krómmaszkot biggyeszteni a vonalzóval rajzolt bódéra

Pedig a válasz egyszerű: már az 1979-ben bemutatott, majd 1980-ban az Év autója címet elnyerő Lancia Delta-n is króm hűtőmaszk volt, mint minden Lancián a mai napig.

a közel függőleges hátsó szpojler is vicc kategória

Aztán ugyan miért? Az a hátsó szpojler, állítható dőlésszögű, állítható magasságú elem, ami korszakában az egyetlen ilyen volt, az Escort Cosworth-ök, vagy Toyota Celica GT4 fix vasalódeszkányi szárnnyal hozták ugyanazt a leszorító erőt, mint amit az előbb lesajnált "vicc kategória" jelzővel illetett olasz elem. Erre is igaz a mai napig, hogy akár csak egy 1.6-os Deltáról is legyen szó, azt a "vicc kategória" szpojlert felszerelik rá, mert annyira mégsem találják viccesnek a gazdái, mint Stump András.

ott vannak az értelmezhetetlen luxushangulatot árasztó krémszínű sportülések. Még durvább a sokk, ha megnézzük a pilinszka, kispolszkis bajszokat, az egészen szórakoztató, Fiat Ritmóra emlékeztető kapcsolókat a középkonzolon, és aztán megtaláljuk a klíma gombját. Hogy a viharba került ez ide?

Gyorsuljunk fel, inkább egyben válaszolok! Mi a baj a krémszínű ülésekkel? Mai napig a legdrágább luxus szupersport kocsikban is találunk ilyeneket. Nem beszélve  valamivel korábbról az Audi Quatro is jött ki ilyen belsővel, de a Peugeot 205 GTI esetében is emlékszem hasonlóra. "kispolszkis bajszok", "Ritmóra emlékeztető kapcsolók" - gondolom pont ugyanolyan viccesnek hatnak, mint a korszakában a Golf II-ben, hiszen abban is pont ugyanilyeneket találunk. Akkoriban ez volt a megszokott. Klíma hogy került bele? Bele tették! Miért ne tették volna bele? Igény volt rá! Akkoriban ez egy igen drága autó volt, a gazdái elvárhatták, hogy ugyanúgy ne izzadjon a bőrbe a hátuk, mint az M-es E30-ban.

ez a Lancia nem egy éveken át érlelt, kiforrott, végiggondolt terv eredménye, hanem egy hirtelen összehebrákolt kutrica

Mondom, nem tudja, miről ír!
1979-től 1993-ig  (amikor készülhetett ez az autó, ha 215 lovasnak mondják) eltelt 14 év alatt eléggé volt idejük kiforrni a dolgoknak...

A Delta pici. (..) az Integrale kívül-belül kisebb, mint egy új Fabia.

skoda_fabiaii.jpg
lancia-delta-integrale-evo.GIF

10 cm-re hosszabb a Skoda (3.99m vs 3.9m), széltében viszont 3 cm-rel keskenyebb a cseh (1,73m vs 1,76m), az első nyomtávnál már 6 cm-rel is szűkebb (1,46m vs 1,52m), ha pedig beljebb vannak a kerekek, akkor ott bizony szűkebb a lábtér. A tengelytáv megint csak 1 cm-rel közelebb van egymáshoz, ami ismét csak elvesz az utastérből a cseh csoda esetében (2,47m vs 2,48m). Akkor ennyit a tényekről, meg hogy kívül-belül kisebb-e. De megint értelmetlen a mai autókhoz hasonlítani, egy korabeli Golf II-t vagy Astrát magabiztosan felül múlt méretben. Ahogy ma talán egy kis autónak számító Alfa Mito is nagyobb egy Golf I-nél, pedig nem is egy kategória.

UPDATE: tudják ezt fokozni!

A kívül-belül martinis témát kapott Martini Edition az első Evoluzione-változaton alapult, azaz elöl-hátul szélesebb nyomtávval bír, mint az alapmodell forrás

MOST MI VAN? Máth Dávid szerint a Martini csíkozással ellátott limitált példány szélesebb nyomtávval bír, mint az alapmodell, mert az Evoluzione-változaton alapul? Most tényleg, ennyi baromságot?! Amikor az Evoluzione-t gyártották, az volt az alap változat. Semmi más Integrale nem létezett, csak az Evoluzione.

Ezek az autós szakújságírók... OMFG


Szólj hozzá!

Címkék: autó tc leszorító Rally Lancia TC Integrale

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr637126085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása