HTML

Friss topikok

Autós képek

Nagyot lép a Mi autónk!


2009.08.07. 10:09

Megérkezett -a sokak által régóta várt legújabb Suzuki- a Kizashi végleges változatának gyári fotósorozata.  Most erről fogom elmondani a véleményem, mert természetesen: van.

 Első látásra szokatlan a merész és vad kinézet egy Suzukitól! Megszoktuk, hogy a Suzuki egyenlő a kicsi, kis fogasztású japán kocsival, amit kis pénzű emberek vesznek, és azt sem bánják, ha kissé elavult a technika, vagy szegényes a felszereltség, ráadásként pedig csúnyácska a körítés. Itt azonban erről szó sincs, a középkategóriába szánt japán határozottan sportos.

Nagyon szép ívet terveztek a kocsi orrára: az első szoknyától mintha két tenyér ölelné körbe, s tartaná meg a projektoros első lámpákat. Az alsó légbeömlő mintha egy Rája szája lenne, s a köténylemez két széle pedig hozzá a bajusz. Óriási az embléma, ha nem lenne ott, akármilyen márkájú autónak el tudnánk képzelni a Kizashit. Ennek az is lehet az oka, hogy a többi japán unokatestvérétől eltérően nem örökölte azokat a lágy vonalakat hirtelen megtörő sarkokba torkolló íveket, amiket manapság a szigetországban terveznek autógyártó üzemek irodáiban.

Nagyon harmonikus a kocsi oldalról is, láthatólag ügyeltek a túlnyúlások megfelelő arányaira is. Külön pont jár  a csomagtérajtó szárny-szerű kialakításáért! Az első Bangle-féle 7-esen még nem sikerült a hasonló ötletet tökéletesen megtervezni, de itt most kifejezetten jól áll a Kizashinak. Talán a pótféklámpát a hátsó szélvédő aljában elhelyezni okosabb lett volna. Nem volt rossz döntés viszont a rendszámlábla lökhárító fölé helyezése, mert így azon megmaradt a körbefutó él, ami ellensúlyozza a csomagtérajtó ívét, miközben modernebbé is teszi a formát. A ma divatos kamudiffúzor szerencsére nem kapott túlzott hangsúlyos szerepet, a dupla dörrentők azonban tökéletes helyre kerültek. A formájuk úgy tűnik telitalálat, bár ez az ívelt négyszög sokak szemében lehet még szálka.

 

A műszeregység tekintetében sem kell szégyenkeznie az új Suzukinak, a trendnek megfelelően hozzák az Alfáknál megszokott csőműszeregyüttest, csak a piros színt itt hűvös kékkel helyettesítik, ami lehet nem is baj addig, amíg nem ismerjük, mennyire lesznek vérpezsdítőek a rendelhető erősorrások. A skálázás mindenféle sallangtól mentes, a fordulatszámmérő akár egy régebbi Swiftből is származhatna. A kilométeróra itt Mérföldben is mér -nyilván az amerikai piacra is szánják a kocsit, kérdés, hogy melyik név alatt a sok közül, talán Geo lesz ebből is? Idővel meglátjuk.

Az utastérben éri a legkevesebb meglepetés az embert, ha úgy tetszik: szabvány Suzuki. Az egyetlen pozitívum, hogy több tónust használnak, s az összeállításuk -feltehetőleg- opciós. Képek alapján létezik egy sötét és egy világos verzió is. Talán a Liana első változatai óta már lehetséges az ilyen úri luxus Suzuki háza táján, számomra újdonságként hat, szerencsére pozitv élménnyel párosulva. A krómbetétek jó arányban és ízlésesen lettek elhelyezve, a középkonzol volvósnak hat, de mégis elfogadhatóan egyedi.

A felhasznált anyagok jónak tűnnek, de nem szabad elfeledkezni róla, hogy ma már az autógyártásban vannak oylan ügyes trükkök, amik vizuálisan könnyen becsaphatják az embert. Nem feledkeztek meg a biztonságon felül a kényelmi szolgáltatásról sem, a hátsó üléssorban helyet foglalók is kaptak szellőző rostélyt, a kedvenc zenéinket pedig az iPOD-unkról lejátszhatjuk akár a multifunkciós kormányról vezérelve is.

Úgy tűnik tehát, hogy nagyot lép a Mi autónk! Nem csak méretben, hanem minőség tekintetében is. Merész területre evez a kis japán gyár, de talán nem rossz kezekre bízták a dolgot, a mérnökök ízléses, sportos, továbbá a kis üvegfelületeknek köszönhetően erősnek tűnő autót engedtek a fantáziájukból megszületni.


Szólj hozzá!

Címkék: autó újdonság suzuki 2009 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr671294232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.