HTML

Friss topikok

Autós képek

Csöpögjön a nyál!


2010.02.24. 12:04

Már megint megy a nyálcsepegtetés. Érdekes, hogy miként tudják beálíltani a dolgokat újabban a Totálkárón...

Itt van a franciák üdvöskéje, a Citroen DS3. Tényleg gyönyörű kis autó, nem hiába az új C5 irányában csapkodva a baltával, nagyszerű formák születnek mostanában a francia mérnökök eddig kihasználatlan szépérzéketi agykapacitásából.

De most csak koncentráljunk Papp Tibor írására!

"a DS3 nem más, mint a C3 csicsa verziója"  Most akkor mitől kerül majd egy millióval többe? Csak mert laposabb? Helyesebben fogalmazva, kevésbé pagodatetős, és inkább emlékeztet egy kilencvenes évek vége előtti építésű kisautóra? Korábban az Alfa MiTo, mint a MINI első kihívója ugyanilyen áron, akkor épp nevetség tárgya volt.

"A vicc az, hogy ugyanezek a motorok vannak a Miniben is, igaz, a turbós változat lényegesen nagyobb teljesítményű" Nos, ez egy gyönyörű megállapítás! Ha nem ugyanakkora teljesítményű, akkor nem is lehet ugyanaz a motor. A gyártók 'ugyanazokat' a motorokat kínálják több teljesítményszinttel, akár egy millió forint különbséggel is. Ha nem ugyanakkora a teljesítmény a két járműben, akkor nem lehet azon élcelődni, hogy a nagyobb teljesítményűben drágább ugyanaz a motor, mert egyszerűen hülyeség.

"Ahhoz, hogy ilyen viszonylag egyedi autókat gyártsanak ipari méretekben, komoly beruházásokra volt szükség, például a kétszínű fényezéshez." Ez az amit Papp Tibortól nem tudunk meg, hogy itt ez alatt mégis mit ért? Nem egy nagy technikai ördöngősség más színnel lefújni a tetőt. Elég sok márkánál működik ez így. Sőt, ha emlékeim nem csalnak, a gömbölyű Wartburgok is ilyenek voltak. Csak negyven évvel korábban...

"Itt látszik, hogy azért egy Mininél, Alfa Mitónál vagy egy Fiat 500-asnál több" Érdekes képaláírás. De vajon mitől több az újságírónak? És mi az, ami mennyiségre több? Mulatságosak az ilyen tárgy nélküli mondatok. Ránézek a koanyhaasztalt megszégyenítő lapos felületre, amit a DS3-asban ülőpadnak képeztek ki, s nem látom a többséget. A fentebb említett autók mindegyikében jobban formázott az ülőlap. Talán a szerző tompora másképp alakult az egyedfejlődése során, mint az átlagemberek két féltekéje a gerincvégződésénél?

Utoljára azért még egyszer odaszúr a MINInek, nehogy bárki elfelejtse az árában is felnőtt DS3-ast hozzá hasonlítani: "Retróautót készíteni olyasmi, mint egy régi slágert feldolgozni: készek az alapok, csak át kell hangszerelni" A régi nagy slágereket nem lehet csak egyszerűen áthangszerelni, mert az pont annyira lesz utánzás, mint amennyire nem eredeti. Utána lehet nézni a szórakoztatóiparbnan, hogy mennyire lesznek sikeresek ezek a feldolgozások. Jó, ha az arányuk eléri a 10 százalékot. Egyébként a VW Beetle sem lett akkora nagy sláger a régi Bogárhoz képest...

Akkor sem lepődtem volna meg, ha egy másik -ezzel szemben- retro autó végszavánál a szerző hasonló érvekkel hajrázna, mi szerint nem könnyű a sikert újra értelmezni, de nekik épp azzal a górcső alá vett autóval nagyon is sikerült.

Az egyszer félig töltött pohár máskor majdnem tele van. Végül is...

 


Szólj hozzá!

Címkék: retro mini citroen totalcar fiat alfa 500 mito romeo ds3

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr381786378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.