HTML

Friss topikok

Autós képek

Miért (nem autó) buzi a magyar szakújságíró?


2010.03.08. 09:15

2010 Genf.


   A világ egyik -ha nem a legjelentősebb- nemzetközi autókiállítása. A gyárak szeretik a genfi autószalonra időzíteni új modelljeik bemutatását, hiszen az új év eleje  nagyon jó alkalomnak ígérkezik a frissített modellév vagy a teljesen új modellek nagyközönség elé tárására. Teljesen megszoktuk, akiket cseppet is érdekel az autóipar jövője, az árgus tekintetekkel figyel Genfre... Így működött minden évben a dolog, ám idén valamiért vagy tudomást sem vettek a magyar hivatásos "szakértő" újságíróink, vagy finnyásan, durcáskodva megválogatták, mi az, ami szerintük érdekes, újdonság, világszenzáció. Még ezzel sem lenne baj, ha mindezt nem undorral tennék. De kérdem én, minek  végez valaki olyat, amihez nincs kedve (szakértelme) ?


 


Totalcar

   A totálkárón totál káosz uralkodhat, számukra egyszerűen Genf nem létezik. Egyetlen tudósítás nem jelent meg a Hírszerkesztő által, amiben megemlítenék, hogy a világ szeme Genfre figyel, mert ott esemény van. Ellenben Csikós privát akcióját napi frissítésben, blogszerűen közölték, amelyben egy matuzsálem Mercedest igyekezett magának és az utókornak megmenteni. Nagyszerű cselekedet, csak a legjobbakat tudom kívánni minden hasonló elvakult autóbuzinak. De ettől még nem kellene büntetni azokat, akiket nem érdekel a múlt, hanem a jövőt szeretnék megismerni! Szóval, nálunk Genf kimaradt. Talán nem kaptak meghívót, szállodai szobát pezsgővel... Lehet nem véletlen.
 


Origo

   Az Origo az index egyetlen vetélytársa, fej-fej mellett küzdenek évek óta. A Totalcar szintjének süllyedésével, mint gejzír tört fel az Origo szakújságíróinak autós rovata. Egyszerűen profikká értek, a mai újságírás egyetlen képviselői, akiket különösebben nem érhet elfogultsággal kapcsolatban vád! Genf tekintetében elegendő megemlítenem, hogy külön szekció foglalkozik a Genfi eseményekkel, újdonságokkal. Így kell ezt kérem, naponta többször jelentkeztek fotókkal, beszámolókkal, a rendezvény fontosságának megfelelő mértékben és terjedelemben. A konkurenciának tessék példát venni!
 

   Számomra teljességgel lényegtelen, hogy egy elektronikus sajtó életképes-e vagy sem.  De abból az elvemből nem engedek, hogy a szakújságírás lehetőség szerint a legkevesebb szubjektivitás mellett, minél objektívebb képpel adja vissza olvasóinak mindazt, amit az ő kiemelt lehetőségük kapcsán megtehet.


vezess.hu


  A vezess.hu átlépte azt a határt, amit még megengedhet magának egy egyébként vicces, de stílusában csipkelődő újságíró -ha már úgy vesszük, ma mindent szabad-, és persze valóban vicces az illető! Addig minden rendben is volt, amíg a genfi rovatukban az általuk szenzációnak tartott modelleket rendszerezve bemutatták. Így fordulhatott elő az is, hogy egy erősen rétegmodell, a Mazda 5-ös külön hírként szerepel, míg az idén 100. születésnapját ünneplő legendás autógyár világújdonságairól, a vadonat új Giuliettára egyetlen karaktert sem pazaroltak.

A világon az egyik leglelkesebb rajongó tábora az olasz gyártónak van. Nem azt mondom, hogy felér a tábor a VW mániások létszámával, hanem hogy nagyon összetartó, és fanatikus közeg. Ennek tudható be, hogy a vezess.hu szerint "Félig-meddig privát üzenetben, a Facebookon kérte rajtunk (és úgy általában az egész magyar autós sajtótól) az Alfa genfi szereplésének elhanyagolását újdonságainak mielőbbi közlését a múlt héten a Facebook-oldalunkon egy márkarajongó" (Ebbe a facebook-dologba egy kicsit belegabalyodtak, de nem ez itt a lényeg) Ezután a főoldalon egy szavazást helyeztek el "Hiányoztak az Alfa újdonságai genfi tudósításainkból?" Sejteni lehet, hogy mi lett a végredményt, mert a szavazás után rögtön főcímben egy AR szerepel. Azt is sejteni lehet, hogy -a számukra meglepő- végeredményt igen csak nehezen képes megemészteni a vezess.hu szerkesztősége, mert pofátlan cikket vágtak oda válaszul!

Ekkora lekezelő nem is tudom minek nevezzem, szart (hogy pontosan használjam  magyar nyelv lehetőségeit) még nem olvastam!  Egyszerűen szaglik belőle az utálat.


Rácz Tamás rögtön belecsap a lecsóba, megadja a hangulatot a cikkhez "Nagy múltú márka, Forma-1-ben is volt világbajnok pár évtizede, még Rejtő Jenő 14 karátos autója egy Alfa Romeo volt. De most 2010 van. Az Alfánál meg nincs."  Ne csodálkozzunk, ha tovább haladva még több cifrát olvasunk a karcos tolla hegyéről. Nem tudom milyennek kell lennie egy gyártónak 2010-ben, de talán teljességgel joggal szerepel a nemzetközi mezőnyben úgy, hogy világpremierrel jelentkezik a genfi autószalonon. Mert a Giulietta az, nem pedig egy facelift, modelfrissített, újracsomagolt valami, mint ami egyébként a vezess.hu számára elfogadható, mint világszenzáció. Ugye feltünő, már most összeütközésbe kerültek saját álláspontjukkal...

"az Alfának a százéves történelmén kívül nem sok mindene van". Tudnék pár tucat bezzeg márkát felsorolni, akinek még történelme sincs. Nyilván nem mérhető egy százéves Alfa Romeo egy két évtizedes koreai márkához - még akkor sem, ha a távol keletinek ma már minden szegmensben van bemutatható autója.


"változó szelepvezérléses motorok, egy új ötajtós modell - na és? Hol vannak a hibridek, az elektromosok, a hidrogénes Alfák? Egy-két erős turbómotor és Start-Stop automatika - ez nem jövőbe muató világszenzáció, ez ma a minimum."
Nos, akkor itt egy kicsit menjünk bele mélyebben az ingoványba, ha már a lehúzás a szándék. (muató gondolom mutató akart volna lenni, hiába na, 2010-ben már ingyenes helyesírás-elemzőket is fellelni a piacon!) Változó szelepvezérlése már a kilencvenes évek elején volt az olasz gyártónak, csak nem csináltak belőle akkora 'ügyet', mint a japán tömeggyártók egy évtizeddel később. Amennyiben Rácz a MultiAir motorokra utal, azok még mindig hihetetlen technikai  újdonságok, hiszen a szelepek müködésésük során nem kizárólag a vezérműtengely mechanikája által nyílnak vagy záródnak. Ha nagyon körbenézünk, akkor talán a BMW az egyetlen, ahol hasonló megoldást már sikeresen, tömegmodelleken alkalmaznak!
Elektromos, hidrogénes Alfák: ezt úgy kell ezentúl fontosnak tekinteni, mint a pohártartót? Ha van pohártartó átment a teszten, ah nincs megbukott? Rácz Tamás sorolja már fel, hány gyártó rendelkezik hidrogénmeghajtású autóval! Segítek, nem kell még az ujját sem használni. Vagy a tisztán elektromos gépjármű modellválasztéka melyik gyártónak bőségesebb 2010-ben? Hol ez ma a minimum?


"A magamfajta tejfelesszájú autóbuzinak a Giulietta név egy csúnya, '80-as évekbeli szedánt jelent" - az autóbuziságot vállalom, a tejfeles szájakat pedig meghagyom Rácz Tamásnak. A nyolcvanas évek autóira pedig egyébként is jellemző, hogy igen hasonlítottak egymásra. Számomra érthetetlen -talán nehéz lehetett a gyermekkor-, hogy ennyire nincs kibékülve az akkori autók világával? De miért kell ezt hangoztatni? Nem vagyunk egyformák: ami neki nem jön be, az lehet másnak igen.


"Én kicsit szégyellném magam, de az Alfa büszke rá: prémiummárka létére csak most, jóval a Fiat Punto Evo-béli debütálás után kapta meg a Mito a Blue&Me TomTom-ot"
Én szégyellem magam, maga helyett! Most remélem már sikerül megbékélnie önmagával. Nem venném a lelkemre, ha frusztrációja lenne egy kivehető GPS miatt.


"Majdnem-Ferrari Az Alfa Romeo Centro Stile büszkesége a mindössze 500 példányban gyártott 8C Competizione (némi rosszindulattal a standon látható egyetlen igazi Alfa)"
Igazán szerencsésnek érezhetjük magunkat, hogy csak némi rosszindulattal fogalmazta cikkét Rácz Tamás. Bele sem merek gondolni, mi lett volna az ellenkező esetben ?!

"Így tényleg nehéz lesz megérni a következő száz évet"
Ebben teljes mértékben igazat adok! Ezzel a stílussal biztosan nem fog összejönni.


Hadjáratot indítani egy márka ellen, szélmalomharcnak tűnik. Még 2010-ben is.


 


26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr921818238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arconfosom 2010.03.08. 14:19:48

Még nincs vége. Behozhatják utólag! Napi húsz hír ? :D

A kacagó ember 2010.03.08. 14:50:40

Hihetetlen, hogy a vezess.hu mit meg nem enged magának. Eddig sem tartottam nagy szakmai truvájnak az oldalt, de ez után végleg leírták magukat előttem. Én elfogult vagyok, mert Alfabuzi vagyok, de ez akkor sem megengedhető. Bezzeg, amikor tesztautóért mennek a FAM-hoz kuncsorogni, akkor egyből nyájasak lesznek. Ezek után a FAM helyében megfingatnám őket egy kicsit.
Szánalom a köbön...

Halesz 2010.03.08. 18:38:12

Respect! Jól látod a dolgokat... ez Vezess.hu cikk a legalja... :(

pernahajder Campbell 2010.03.08. 21:50:23

Hát nekem meg két év múlva meglesz a Giuliettám, akármit is írnak az ilyen nyikhajok.
De az is lehet, hogy tovább használom a 145-öst. Mert jó. És én tudom, miben ülök, és értek is hozzá talán annyit, mint egy ilyen komoly szakember.

Globetrotter2014 2010.03.09. 08:54:26

Sajnálom, ezúttal lukra futottál. A vezess hu meglátásai sajna elég jók e tekintetben. Ha valaki csak egy márkában gondolkodik, és ráadsul pár év késéssel (azaz használt), akkor nem tánik fel neki. Ha majd elér hozzá a mostani hullám, és esetleg néha kinéz más márkák kínálatára, akkor azért jobban átlátja. 3 alfa és jüpár más modell mellett sajnos meg tudom rősíteni. Javaslom vess egy pillantást a 147 mostani és pár évvel ezelőtti kínálatára. Vagy vesd össze a mostani és a 3 évvel ezelőtti Alfa Modellpalettát a versneytársakkal.
A 147 vagy 159 nemzetközi szinten versenyképes produkció, a 149 egy alibi modell, optikai tuningolt Fiat, mert ciki lett volna még pár évig gyártani a 147est...

ledo76 2010.03.09. 12:15:03

Igaza van a szerzőnek (mármint a blogénak). A vezess egy sértődött cikket írt ez süt róla (manapság ez sajnos divatos az újságíróknál, pedig most van piacgazdaság), ez pedig megengedhetetlen még ha néha igaza is van. Az Alfa pénzügyi okokból elmaradt a konkurenciától, elsősorban választékban, de ettől még bemutattak egy új autót (ami az árához képest jó lesz, legalábbis valószínüleg). Ha ez viszont bejön (és a Crysler frigy) az Alfa simán visszatornázhatja magát.
ZF2: Van igazad, de te sem vezetted a Giulietta-t, úgyhogy korai még fikázni. Az Alfa új modelljei-ről meg annyit, hogy talán kevesebb bennük az innováció (elsősorban dizájnban) mint 10 éve (mert technikailag már akkor sem voltak a csúcson), de a új turbó motorok sokkal jobbak mint a Twin Spark-ok (tapasztalat) és ha jól működik a multair akkor motorok terén az Alfa ismét az élvonalban van. Ha megbízható lesz (mert 10 éve azért voltak ilyen téren gondok, még ha szerintem is sokszor alaptalan az Alfa-k rossz híre) akkor komoly tényező a kompakt kategóriában. Dizájnban lehet, hogy le van maradva a 156, 159-estől, de még így is izgalmasabb mint más gyártók együttvéve (egy két kivételtől eltekintve).

Globetrotter2014 2010.03.09. 14:42:13

ledo: a Giuliettát (még) nem vezettem, de a Mitót sajna igen, JTD és 140LE 1.4 is megvolt. A megbízhatóság egy dolog (igen a TS motorok valóban megszívatták a vásárlókat, de a többi nem volt rossz), a Mito sajna nem hozta az Alfás erényeket, gagyi Fiatos kormány, xar igénytelen Fiatos belső, a híres Alfa futómű és kormányzás teljes hiánya (Mitós kolégám szerint azóta ezeken kicsit javítottak). Az erősebbik 1.4 egy csorba balta, erős és érzéketlen, mellette a 147 a leggyengébb motorral és 15ös felnivel is egy szike.

ledo76 2010.03.09. 19:10:07

ZF2: Ennek ellenére elverte a hasonló tömegű (picit nehezebb a 145) és erejű 145-ös QV-t (igaz a gumik jobbak voltak a Mito-n). TS motorral szerelt Alfa-m nekem is volt, és szerettem, de az 1.4 T-jet nagyon jól sikerült (egy kollégámnak ilyen motorral szerelt Bravo-ja van). Ettől függetlenül részben egyetértek, bár a Bravo sem rossz a 156-osommal összehasonlítva és a Mito-t szerintem nem kapcsoltad át Dynamic-be, de a Giulietta egyáltalán nem biztos, hogy ilyen.

GBG 2010.03.10. 01:51:28

@ZF2: Kedves ZF2 melyik MiTo 140 lovas??
Segitek?: egyik sem!
1,4 junior 76 lóerő
1,4 TBi 16V 120 lóerő
1,4 TBi 16V 155 lóerő
1,4 multiAir 16V 135 lóerő
1,4 multiAir 16V 170 lóerő
1,6 JTDm 16V 120 lóerő

Azért a MiTot is kár elintézni avval, hogy sajnos vezetted. ezek szerint nem lehetsz egy nagy bajnok autóvezető.
Kérdem én, hol van a MiTo kategóriájában olyan futómű és kitörésgátló rendszer, ami megcsúszáskor a helyes irányba való kormányzást segíti, a rossz irányba történőt "gátolja"???
és még sorolhatnám....

A 147-sen már régóta 16-os sőt 17-es felnikkel kerül ki szalonokból.

A TS 16V motorok védelmében pár szót.
Talán csak a Hondának van az Alfáéhoz hasonló kettős gyújtású úgynevezett TWIN SPARK motorja 1,2 literes verzióban. Az Alfáknál létezik 1,6-1,8 és 2,0 verzióban. Az 1,8 és a 2,0 Ts 16V változó szelep vezérlésű és változó szívócső vezérléses. Mindez 1998-tól. Ezen technikai dolgok nem voltak tömegesen elterjedve anno. Igencsak modern volt akkor.
Ami az Alfákban elromló/ meghibásodó elektronikus alkatrész az a FOSCH az az Bosch. Ezekre az van írva, hogy made In Germany.
Hol van a német autókban olyan megbízható diesel motor mint az Olaszok JTD/ M-jet motorjai???
A Suzukiba az Opelokba Saabokba, mind van JTD motor. melyik másik márkában találhatóak meg a német diesel motorok?? Pl a PDTDi motorkkal miért állt le a vw? talán túl jó volt?

Ideje lenne felébredni és észre venni, hogy hiába fikázza bárki is az olasz dolgokat attól még azok nagyon is jók! Ellenben ez nem mondható el a német autókról.
durva minőségi romlás tapasztalható a Mercedes márkánál, a VW-ről már ne is beszéljünk........

GBG 2010.03.10. 01:53:20

A vezess.hu az autós-újságírás legalja!

sargarigo 2010.03.10. 08:45:01

Alfám van.Ts-és v6 is.Volt német,uj audi,lusta dög volt.Volt suzuki-soha többet-végigjártam a keletnémet csodákat is,nem,volt japán is,magas alkatrész árakkal.
Marad az ALFA!Megbizható,kiszolgál,stilusos,per sempre.

RT76 2010.03.10. 09:24:21

Helló mindenki! joeramirez: köszi, hogy rámutattál a konkrét elütésekre, hibákra a szövegben, ezeket javítottam.

Viszont volna egy kérdésem a témával kapcsolatban: ültél az új Giuliettában? Vezettél már Mitót gyorsan kanyarban? Tankoltad már az 1,8 literes turbót? (159-ben nemrég csináltuk, hamarosan jön a teszt róla.) Nekem volt szerencsém ezeket megélni, javarészt ezen gyakorlati tapasztalatok alapján alakult ki a véleményem a mai Alfa Romeóról.

És persze eszem ágában sincs vitatni, hogy akár van pohártartó benne, akár nincs (nincs), a 159-es a legdögösebb megjelenésű tömeggyártott szedán - mert ha hiszed, ha nem, nem gyűlölöm zsigerből a márkát. Az Alfát se, mást se.

Üdv:

RT

ledo76 2010.03.10. 10:00:38

Kedves Rácz Tamás!
Az, hogy van kritikai észrevételed az Alfa-kkal nem baj, de hogy levegőnek nézitek az gáz. De az igazi gáz, hogy amikor valaki ezt szóvá teszi besértődtök. Ez pont ma amikor piacgazdaság van szerintem megengedhetetlen. Egyébként a Mito tényleg nem nagy truvaj vezetési élményben a régi Alfa-khoz képest, ennek ellenére a kategoria élvonalában van kanyarsebesség tekintetében. A turbós benzinesekkel pedig nagyon sok üzemanyagot le lehet nyeletni márkafüggetlenül, főleg ha egy méretes sedant mozgatnak. A Multair rendszer (ha beválik) pont ezen fog segíteni. A Giulietta-t pedig még senki sem vezette úgyhogy arról meg kár véleményt mondani.

Globetrotter2014 2010.03.10. 10:01:45

@GBG: a hibáért elnézést, igen az erősebbik 1.4 volt, de nem mostanában volt a vezetés. Egyébbként ahogy írtam a balta hasonlatban, a kocsi bődületesen gyorsult (naná hogy első dolgom az volt hogy dynamicba tettem :)), a város szélén olyan gyprsan találtam magam az országúton 120on, hogy nem győztem csodálkozni. De ENNYI. Amit jöttek a kanyarok lehervadt a mosoly. Az öreg 147esünkben több vezetési élmény volt 105LE-vel. A kretén kinézetű Fiat kormány és a szerencsétlenül közvetett kormányáttétel egyszerűen NEM Alfa.

Globetrotter2014 2010.03.10. 10:10:23

@GBG: technológiai leckét pedig nem kell adnod, igyekszem körülnézni mielőtt egy autót megveszek. A TSmotorok legfőbb gyengéje nem is a vezmódisító, hanem a vezműszíj, ami bár a bemuatatáskor 120e-re írtak ki, közben levitték 60 VAGY 5 évre. A mi TSünk esetében ez 6 évesen és 55e km-rel szakadt el (az előző tulajnál), eredmény egy közel 2000 ajrós nagyjavítás, amit szerencsére nem mi viseltünk (ugyebár ebben nincs vezmódosítü). Eyszó mint száz, a TS nem a legtartósabb konstrukció, csak ha betartják a meglehetősen drága játékszabályaokat. Emellett volt JTD-nk imádtuk. A durva dolog az hogy én is sajnáltam amikor a JTD-t leadtam, nemrég pedig az asszony ült át a TSből ugyanabba az autóba (S40) és azóta is nézi a hirdetéseket, hátha lesz még 147ese. Nagyon jó autó volt, messze megelőzte a korát színvonalban, maximálisan megérdemelte az év autója címet. A Mito emellett egy kötelező műsorszám, ahogy a 149 is. Nem fogok szemellenzősen érltetni egy márkát csak mert lila köd vesz körbe. Nem én vagyok a márkáért hanem a gyártó van értem. Elég sok pénzt áldozunk ezekre az autókra.

Globetrotter2014 2010.03.10. 10:14:59

@ZF2: megjegyem, állítólag a vezetési élményen azóta javítottak, de mekkora fejetlenségnek kell lennie a gyárban, hogy a legelapvetőbb alfás értékeket kihagyják. Évekig magyaráztuk fórumokon, hogy mennyivel jobb egy elsőkerekes precíz futóműjű Alfa mint egy erős de tompa hátsókerekes merci vagy Lexus. Nem igaz hogy ez teljesen kimaradt a Mito fejlesztésénél....

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.03.10. 10:54:07

@Rácz Tamás: Köszönöm, hogy elolvastad a blogomat, remélem a megfelelő tanulságokat sikerült levonnod, és a pályafutásod során ennek előnyeivel felvértezve nem követed el ugyanazt a hibát, mint amit most is megtetteél azzal, hogy visszakérdezel!

"Vezettél már Mitót gyorsan kanyarban?"

Tudod a sebesség relatív. Egy derékszögű egysávosban akár 40 is lehet gyors.
Egér út, 130 konkrétan. Mintha sínen futott volna. Probléma csak kanyarban ráfékezéskor léphet fel, futás közben teljesen oké. Nem mondom, hogy nem vezettem jobbat, de csak sejtem, hogy abban a kategóriában még ennyit sem tud a többi. De ha már a Mitot felhoztad Genf kapcsán, áruld már el, milyen a dupla kuplungos váltóval? Ti abban az volt a lényeg...

"Tankoltad már az 1,8 literes turbót?"

Na ez megint milyen fából vaskarika kérdés? Kérdezzek én is vissza, tankoltál-e már 1,8 literes turbót? De milyet? Audit ? Nem értem mire akarsz kilyukadni, de sejtésem van: fogyasztás. Javaslom, hogy meg se jelentesd azt a cikket, ha nincs mivel összevetni! Különben megint szubjektív vergődés és nevetség tárgyává leszel.

Egyébként a hibrides-elektromos dolgot még mindig nem magyaráztad ki.

satya66 2010.03.10. 15:49:17

nem vagyok "szakújságiró", és nem szokásom írogatni se. De ez a cikk, és a szerző hozzászólása kiverte a biztosítékot nálam. Ö aki "szakújságíró", véleményt mond egy olyan autóról amit nem is vezetett. Ráadásul technikait, nem pedig "szépészetit". Amikor rávilágítanak a hiányosságaira, akkor simán letámadja a vele egyet nem értőket. Na ez a mai "szakújságirás"? Persze én is Alfás vagyok nem is tagadom, de már Európa majd összes gyártója által készített autót vezettem. Nem is csak teszt erejéig. A kommentből kiderül, hogy a szerző sem vezetett Mito-t gyorsan kanyarban. Nekem volt szerencsém. Ahogy még egy párunknak a Hungaroringen. Igaz, nem a "régit". Lassabban kanyarodó autóm soha ne legyen. Lehet, hogy a turbó benzines sokat eszik. De én aki nem ebből élek is pontosan tudom, hogy teljesítményt csak hajtóanyagból lehet létrehozni. Még a hybridben is. Ami korszerű. A másik nagy tévedés:
"az Alfának a százéves történelmén kívül nem sok mindene van".
El tudom képzelni milyen lehetett a többi gyártó autója ha a szar olasz Alfa évekig verte a mezőnyt a versenysportban. GTV6, 155 DTM, 156, stb. Vagy a Ferrari se lenne ha nincs az Alfa. Folytathatnám, de nem akarom, de a szerzőnek csak gratulálni tudok az erőből sértődött cikkén. A Vezess eddig úgy hirdette magát, hogy objektív. Lehet elvakult vagyok, de hol az objektivitás a cikkben? A hozzáértést nem is keresem. Sajnos. :(

balogh_gabor 2010.03.10. 16:27:40

Kedves Rácz,

belegondoltál már abba, mi lenne ha olyan lenne az autós világ, amivel teletömik a fejeteket? Ciki, ha nincs hibrid? Mi lenne a földdel most, ha 10 éve csak hibridek járnának? Mára a felének lejárt volna az életciklusa, és még szarabb helyen élnénk. De Ti csak ontjátok a marketing bullshitet, amiért cserébe repi pólót és hűtőmágnest kaptok. De ha nem is hibrid a téma, milyen lenne a világ, ha minden autó ugyanolyan lenne, mint ami Rácznak jön be. A kúpos fejű vagy süllyesztett fejű csavarok lenne az összehasonlítás alapja? Nem hiányozna akkor egy kis egyediség?
Őszintén az egész eset olyan, mintha valamin nagyon besértődtetek volna a márkára, vagy talán az importőrre (mert nem rejtett el kockacukrot a TBi könyöklőjében). Csak éppen kihagytátok a számításból, hogy messze nincs olyan respektetek a piacon, mint azt gondoltátok.
Butaság volt ilyen agyatlanul nekiesni egy márkának, mert visszafelé sült el a dolog.

GBG 2010.03.10. 17:44:05

@ZF2:Bármelyik motorban szakad el a szíj azokba is 2000 euro körüli a végszámla.
Kollégámék nagy VW fanok a IV-es golfba 1,6 16v 43ezer km-nél tört el a vezérműkerék!!! persze gariban megoldották és megtudták, hogy sajnos előfordult más ilyen motoros verziónál is.
Mégsem fröcsög egy újságíró nyála erről a hibáról.
Régóta olvasom a teszteket, de itt Magyarországon kiemelik a német autók legkisebb dolgait is,kb annyira mintha világújdonság lenne és alul értékelik az Olasz autókat. Miért? Tényleg ennyire kell az önigazolás azoknak akik német autót vesznek??
Csak egy példa, mitől sportos egy 10,5 alatt 100-ra gyorsuló Golf, és mitől lusta egy 8,3 alatt 100-ra gyorsuló 159-es Alfa???
Vagy miért elfogadható méretű egy 300L-es csomagtartó a német autókban és miért kicsi a 350L-es csomagtartó egy Olasz autóban????
Vagy hogy a nagyon "okos" Rácz "úr" írásában, mitől nem ér semmiset az Olaszok MultiAir rendszerű benzin motor családja??? Van egyáltalán más márkánál ilyen motor??? Persze, ha ez Golfba lenne, 10 oldalon keresztül ömlengene róla, miközben minden egyes oldal megírása alatt kétszer élvezne el....
Nos az ilyen ordító dolgokat kéne rendbe tenni!!! Utána beszélhetnénk arról, hogy létezik hiteles szakújságírás. addig "németseggnyalás" van csak.

GBG 2010.03.10. 17:54:54

@Rácz Tamás: Üdv "kedves" tanuló újságíró jelölt. mert gondolom még csak tanulja a szakmát, mert ha élesben gyakorolja akkor jó lenne elgondolkodni pályamódosításon.
Képzelje vezettem már a 159 1,8 Tbi-t és vezettem a Passat 1,8 Turbót és 2002-tól 2003-ig használtam egy Seat Leon 1,8 T 180 lovas autót.
Mi a gondod a 159-es fogyasztásával???Mert a három autót összehasonlítva semmi kivetnivalót nem találok!
Különbséget már annál inkább, de sajna azok mind az Alfa javára billentik a mérleg nyelvét.
A 3 közül az Alfa 159 1,8 TBi-je a legerősebb, ráadásul 1300-tól már durván megindul, ami a másik kettőről nem mondható el!
A 3 autó közül messze a legjobb fűtőművel az Alfa 159-es bír! Széria kivitelről beszélek! Mert a TI csomagos verzió stabilitásáról a másik két márka autói csak álmukban gondolhatnak!
Igazából az eddigi újságírók mind a fogyasztásán vergődtek, elfelejtve, hogy miközben vezették végig padlózták és már előre vigyorogva várták, hogy a lámpa zöldre váltson és újból érezzék, ahogy katapultálja őket az Alfa.
Nos így valóban sokat iszik egy Turbó benzines motor, bármilyen autóba legyen is beszerelve! Szóval kíváncsian várom, miket fogsz hazudni majd a 159 1,8 TBi-ről..... bezzeg ha német embléma lenne rajta....

OKoschka 2010.03.12. 18:16:44

Ki kell halni az autóhoz értő embereknek?
Úgy tünik, csak az 'újságírók' maradnak, kiknek a gyári sajtóanyaggal rágják szájba mit is kell hangsúlyozni...
Ez a "D" nimbusz már Szisz Ferenc idején is megvolt, mikor arról szólt az életszerű autóverseny, hogy a feltöltős motorú monstrum, vagy a könnyű és picike autó a megfelelőbb konstrukció egy igazi 'Grand Turosmo'-ra...

Az Alfa történetét kicsit jobban illik ismerni és persze utána kell nézni annak is, hogy ki, mikor és kiknek adta el pl. a JTD,TDI,... találmány licenszét. (Már oly régen voltak a 90-es évek?)
Kik kortársuknak ismerték az 'Öreg' Surányit sokszor mondták -'Ki tudja mi lesz a kisfia ha felnő? Nos tessék csak visszaolvasni miket is írkált és azok hogyan váltak be. (Nem vagyok rokona, sem rajongója.) Csendes megjegyzései most az Alfa Giulietta kapcsán ismét felkeltették az érdeklődésem. Alig várom, hogy meggyőződjek róla: lesz-e olyan mint a legremekebb 60-as évek beli Giulietta Spider volt?
(Elnézést, de globális nyelvújító világunkban kikapcsolt a helyesírás ellenőröm...)

AR-Peter 2010.03.13. 12:33:39

Rácz Tamás, nem tetszik, amit csinálsz. Márpedig ez azt eredményezi, hogy ignorálom a vezess.hu-t.
És, hogy ez nektek miért baj?
Mert én vagyok az OLVASÓ, a ti célközönségetek. (Sokadmagammal, persze.)

"Autórasszisták" vagytok és ez nagy baj.

siriuswhite 2010.05.22. 00:34:24

A cikk undorító, (és gondolom akkor a szerző mint ember, is hasonló lehet)
Nem tudom, hogy fel tűnt-e, de az Alfa Romeo kimarad a farokméregetésből.
Minek hibrid, amikor már 2006-ban teljesítette a mJTD motor az Euro 5-ös normát(Fiat Bravo).
Amíg a többi gyártó ezeket úgy éri el, hogy mindenféle adalékanyagok, meg hibrid hajtás. Ez nem művészet, ez egy ideiglenes megoldás csak.(persze értékelhető, de ezek meglévő technikát ötvöznek egy újjal, hogy kapjanak egy jobbat) míg fiaték kifejlesztenek egy újat, és nem kombinálják.

ommm 2010.06.29. 16:32:17

Most lényegében..hmm...sarkítasz?
Rákeressek minden, Genffel kapcsolatos, hírre anno?
Genfi újdonságok? amiket hetekkel előre lelepleznek?
Nem menő. köszi.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.07.02. 10:01:53

@ommm: Lehet jobban írsz, mint olvasol?

Légy kedves, és keress rá!
Még a végén valaki elhinné, hogy sarkítok.