Kedvencem a Tiotálkárón a Hírszerkesztő. Személytelenül ő csak a hírszerkesztő, aki szerkeszti a híreket. A hangsúly itt a szerkesztésen van. Mivel a híreket nem kitalálják -remélhetőleg-, hanem máshonnan átveszik. De ha átveszik, minek szerkeszteni???
Mai kedvencem
Egy Alfa és egy Subaru az utolsó a stabilitás-teszten
Érdekesnek ígérkező hír a mai időkben, amikor nem kezdődik hét Toyota visszahívás nélkül, így gondoltam elolvasom, mi lehet a probléma a nevük alapján sportosnak elrendeltetett kocsikkal. Ez volt a baj, inkább rá se néztem volna, akkor ez a poszt sem született volna meg!
Ahogy olvasom a szerkesztett hírt, abból az derül ki, röviden összefoglalva, hogy az NCAP külön fejezetként megvizsgált 40 széria autó ESP-t. Az sajnos a szerkesztett hírből nem derül ki, hogy milyen körülmények között és hogyan, pedig szerintem ez lenne a leglényegesebb a hírérték szempontjából. Tovább olvasva kiderül, hogy a Subaru Imprezával az a problémájuk akadt, hogy -szerintük- véletlen is ki lehet kapcsolni a menetstabilizáló rendzsert (ESP). ( Mivel Imprezáról van szó, elképzelem, milyen hamar fényesre kopik az ESP kikapcsoló gomb rövid idő alatt - elvégre ezért is veszik ) Azt ismét nem tudjuk meg a szerkesztett hírből, hogy milyen körülmények között és hogyan lehetséges ezt ilyen formán előidézni. Térjünk át a másik fekete bárányra!
Az Alfa Mito viszont állítható ESP-vel érkezik – a kormánykeréken kapcsolható, hogy mennyire későn avatkozzon be a rendszer – és a legsportosabb, Dynamic állásban elvesztette a stabilitását az autó
Dynamic állás az az Alfánál a hard fokozat. Aki oda kapcsol, az felkészülhet arra, hogy két kézzel kell kapaszkodnia a kormánykerékbe, meg hogy tolni fogja az elejét, kidobni pedig a farát, de aki oda kapcsol, az pontosan azért kapcsol teszi, mert erre van szüksége! Nincs tovább szüksége felpuhított elektro-szervo kormányra, nincs szüksége elektronikus differenciálzárra, hogy könnyebben íven tarthassa az autót, úgy alapból elmondható, hogy nincs szüksége arra, hogy a felügyelete alatt computerek dolgozzanak helyette.
Végül le is írja a Hírszerkesztő, hogy ez sem oltári hiba, hiszen ahol kikapcsolható, vagy állítható a menetstabilizáló, ott a sofőr döntésén múlik, hogy maga vállalja-e fel az autó kordában tartásának felelősségét.
Most már csak egy dolog nem derült ki ebből a jól szerkesztett hírből, hogy hol utolsó az Alfa és a Subaru, milyen listán, milyen eredményekkel ?