HTML

Friss topikok

Autós képek

A hír értéke


2010.03.25. 09:04

Kedvencem a Tiotálkárón a Hírszerkesztő. Személytelenül ő csak a hírszerkesztő, aki szerkeszti a híreket. A hangsúly itt a szerkesztésen van. Mivel a híreket nem kitalálják -remélhetőleg-, hanem máshonnan átveszik. De ha átveszik, minek szerkeszteni???

Mai kedvencem

Egy Alfa és egy Subaru az utolsó a stabilitás-teszten

 

Érdekesnek ígérkező hír a mai időkben, amikor nem kezdődik hét Toyota visszahívás nélkül, így gondoltam elolvasom, mi lehet a probléma a nevük alapján sportosnak elrendeltetett kocsikkal. Ez volt a baj, inkább rá se néztem volna, akkor ez a poszt sem született volna meg!

 

Ahogy olvasom a szerkesztett hírt, abból az derül ki, röviden összefoglalva, hogy az NCAP külön fejezetként megvizsgált 40 széria autó ESP-t. Az sajnos a szerkesztett hírből nem derül ki, hogy milyen körülmények között és hogyan, pedig szerintem ez lenne a leglényegesebb a hírérték szempontjából. Tovább olvasva kiderül, hogy a Subaru Imprezával az a problémájuk akadt, hogy -szerintük- véletlen is ki lehet kapcsolni a menetstabilizáló rendzsert (ESP). ( Mivel Imprezáról van szó, elképzelem, milyen hamar fényesre kopik az ESP kikapcsoló gomb rövid idő alatt - elvégre ezért is veszik ) Azt ismét nem tudjuk meg a szerkesztett hírből, hogy milyen körülmények között és hogyan lehetséges ezt ilyen formán előidézni. Térjünk át a másik fekete bárányra!

 

Az Alfa Mito viszont állítható ESP-vel érkezik – a kormánykeréken kapcsolható, hogy mennyire későn avatkozzon be a rendszer – és a legsportosabb, Dynamic állásban elvesztette a stabilitását az autó

 

Dynamic állás az az Alfánál a hard fokozat. Aki oda kapcsol, az felkészülhet arra, hogy két kézzel kell kapaszkodnia a kormánykerékbe, meg hogy tolni fogja az elejét, kidobni pedig a farát, de aki oda kapcsol, az pontosan azért kapcsol teszi, mert erre van szüksége! Nincs tovább szüksége felpuhított elektro-szervo kormányra, nincs szüksége elektronikus differenciálzárra, hogy könnyebben íven tarthassa az autót, úgy alapból elmondható, hogy nincs szüksége arra, hogy a felügyelete alatt computerek dolgozzanak helyette.

 

 Végül le is írja a Hírszerkesztő, hogy ez sem oltári hiba, hiszen ahol kikapcsolható, vagy állítható a menetstabilizáló, ott a sofőr döntésén múlik, hogy maga vállalja-e fel az autó kordában tartásának felelősségét.

Most már csak egy dolog nem derült ki ebből a jól szerkesztett hírből, hogy hol utolsó az Alfa és a Subaru, milyen listán, milyen eredményekkel ?

 


3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr171867012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balogh_gabor 2010.03.30. 09:36:59

"nincs szüksége elektronikus differenciálzárra, hogy könnyebben íven tarthassa az autót, "

Ezzel vitatkoznék, egy diffi zár minden esetben jobb mint a sima diffi, mégha elektronikus is. Ez nem biztonsági fícsőr, hanem dinamikai.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.02. 16:20:53

Kedves bege!

Én az emberről beszélek, aki szándékosan ki akarja kapcsolni az elektronikát. Pont azt mondom, hogy az elektronikus difizárral könnyebben íven tarthatná az autót, de ő olyan, aki akar küzdeni, mert azt élvezi.

dextercapo 2010.05.08. 22:08:21

@joeramirez: nekem egy difi sincs az automban es hatarozottan szeretem igy :)
a kikapcsolhato elektronikus izek pedig csak igy jok - kikapcsolhatoan - ha mar nem lehet nelkuluk autot eladni . az euro NCAP teszten otcsillagosra vizsgazott fiat 500-ra meg aznap delutan ra kellett ejteniuk egy audi terepjarot nehogy az jelenjen meg a sajtoban hogy jo lett a teszt - inkabb azzal kampanyoltak hogy egy kisautot romma taposott egy nagy . oriasi ujdonsag :)