HTML

Friss topikok

Autós képek

Alfa Romeo Mito - Audi A1 - Citroen DS3 - Mini összehasonlító teszt


2010.08.23. 09:15

 

Mini, Alfa Romeo Mito, Citroen DS3, Audi A1 - a 3+1 testőr.

  Sosem szerepeltek még egyetlen tesztben. Vajon letaszíthatja bármelyik a már korosodó Minit a trón tetejéről? Tényleg olyan jó a francia, mint ahogy nyalják-falják az újságírók a szupergyors cukrosdobozt? Valóban annyira jó vezetni az olaszt, mint egy szupersport kocsit? Tényleg annyira ásítóan unalmas a valóságban az A1 ?

A következőkben a prémium kisautók osztályában dúló kegyetlen harc kimenetelét próbálom minősíteni.

 

Design

A kisautóknál a Mini egyértelműen a retrot lovagolja meg, az egyszer megszűnt autót a BMW támasztotta fel hamvaiból, ezért minden egyes hasonlóságra szükségük volt, hogy az új modellt sikerrel vezethessék be újra a piacra, s vele együtt a köztudatba, mint önálló termék. Ez úgy gondolom, a legnagyobb mértékben sikerült is nekik: a Mini láz a megjelenése óta töretlen tart.  Segített ebben az Olasz meló című film remake-je is, ahol a csatornában a modern Mini One is ugyanúgy elfért, mint az eredeti, a szűkebb kanálisban. Az Alfa a sportos hagyományaira alapoz, bár a külseje a kerekded lámpák miatt megosztó, oldalról és hátulról kétség nem fér hozzá, hogy egy szuper minit látunk. A beltérben a karbonszövet imitáció, a bőrözés, és a nagyszerű gadget a DNA kapcsoló elégséges ahhoz, hogy elegendő frissességet adományozzon minden nap a látványával a tulajdonosának.  A DS3-mal a franciák a prémium és a sportos tulajdonságokat egyszerre próbálják kiaknázni. Külsőre csillagos ötös, mokány kis gép! Sajnos, a beltér nem sikerült ilyen fényesre. Illetve, pont ellenkezőleg, úgy csillog belül minden, mint egy porcelán szaküzletben. Az pedig régi igazság, hogy gyors autókba mély tónusok, matt anyagok  valók, hogy a vezetés élményéről semmi ne vonja el a figyelmet. A francia esetében a kevesebb talán több lett volna. Az A1 esetében nem sok mindent említhetünk, mint azt, hogy a tervezőknek tökéletesen sikerült az Audinál felvett egyen-álarcot ráerőszakolniuk egy kisebb kasznira is. Egyszerűen érthetetlen, hogy miért nem mertek felvállalni nagyobb kockázatot. Az autó úgy néz ki, mintha egy A4-est ketté fürészeltek volna keresztben, s hátulról egy nagy lapáttal elegyengették volna. Egyszerűen botrányos, főként ebben a mezőnyben.

Mini 4 pont, Mito 3 pont, DS3 3 pont, A1 1 pont

Aki szerint ez a VW Polo lámpás Audi kinézetre sportos, az egészen biztosan beteg.

 

Ár

Az A1 esetében csak a gyár előre tippelt induló árát ismerjük, ami 16 000 EUR, az pedig kettőezerrel több, mint az Alfa Mitoé, és pontosan ugyanannyi, mint a német konkurens  Mini One induló ára. 15 400-ért lehet hazavinni egy alap 1.4-es DS3-ast.

Mito 4 pont, DS3 3 pont, A1-Mini 2 pont

Mito QV a kis olasz csődőr zsonglőr

 

Motor

Az A1 2 benzines és két diesel motorral lép színre, teljesítményszintjük 86 és 122 Lóerő közötti. A gyár későbbre tervezi a 200 lóerős S1 bevezetését. Addig amíg elő nem rukkolnak azzal a modellel, elég soványnak nevezhető a paletta, sportosnak pedig egyáltalán nem. Az Alfa kis élményautója 78-től 170 lóerőig négy benzines és két diesel változatban is elérhető. Az olasz gyártó szintén előre beígért egy GTA csúcs verziót 235 lóerős maximált teljesítménnyel, amit a rajongók már nagyon várnak, akár csak a duplakuplungos robotizált váltóművet. A Mini One 75-től 175 lóerőig két benzines és egy diesel erőforrást állít csatasorba más-más teljesítményszinttel, ugyanakkor már elérhető a Cooper S csúcs 211 lóerős változatban is, az ínyencek és a vastag pénztárcájúak nagy megelégedettségére. A franciák két benzinest és három dieselt is felvonultatnak. Nem véletlen erőltetik a gázolajos frontot, abban már saját fejlesztésű a motor, nem úgy, mint az 1.6-os turbós, amit a BMW-vel közösen készítenek. 90-től 150 lóerig kell beérni a most DS3-ast vásárlóknak, később azonban a gyár ígéretének megfelelően, akár 200 lóerővel is csapathatnak a francia riviérán.

Mini 4 pont, Mito 3 pont, DS3 2 pont, A1 1 pont

Recseg-ropog az olcsó plasztik, de még mindig helytáll a kis Mini a mezőnyben

 

Méret

Külső méretek alapján a Mito a leghosszabb, az A1 a legszélesebb, a DS3 pedig a legmagasabb a négy közül. A Mini minden paraméterében a legkisebb, ami a magasságot tekintve előny, minden másban viszont hátrány, az utazási komfort és a csomagtér tekintetében. Az is igaz, hogy a szuper minik esetében nem a méret a lényeg, a tulajdonosaik legtöbbször egyedül, vagy kettesben élvezik a kanyargós utak nyújtotta élvezetet.

Mito-A1 4 pont, DS3 3 pont, Mini 2 pont

Kívűl-belül-mézes-mázos, de egész jól kavar a kis francia

 

Teljesitmény

Mindaddig, amíg az Audi, az Alfa és a Citroen csak ígéretekkel rendelkezik, hogy majd lesz 200 lóerő feletti modelljük, a Mini Cooper S JCW a király! Egyedüliként ül a trónon a maga 211 lovat számláló ménesével, és az sem biztos, hogy ennyivel hosszabb távon beérik: hallani lehetett róla, hogy a Mini visszatér a rallye versenyekhez, csak úgy, mint ahogy a franciák is gőzerővel fejlesztik a DS3 verseny változatát. Addig is az erő-sorrend a következő:

Mini 4 pont, Mito 3 pont, DS3 2 pont, A1 1 pont

 

Összegzés:

  • 1. Alfa Mito, 17 pont
  • 2. Mini One, 16 pont
  • 3. DS3, 13 pont
  • 4. A1, 9 pont

 

Szoros versenyben nyert tehát az Alfa Mito, de látható, hogy a Mini varázsa van még olyan erős, hogy azonos árak esetében a többiek esélytelenek maradjanak a némettel szemben.

 

Videós összehasonlító teszt az olasz Mito QV és az újonc francia DS3 között. Mito vs D3 1:0

Nálunk vajon hogy magyarázzák ki a szakújságírók, hogy hiányzik a sportos kisautóból a pohártartó? Vagy azt, hogy olyan zavaróan csillog a franciában beltér, hogy a Louvre látogatóit utólag is elkápráztatná?

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr22240444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.