HTML

Friss topikok

Autós képek

Joóó vagy, nagyon!


2012.03.22. 15:26

 

Egyik kedvencem a Sport Gézán Joó Gábor, akinek szakmai hozzáértése legendás. Most épp azon megállapításának szeretnék emléket állítani, amiben felfedi a Mercedes GP szuper titkos fegyverét, a DRS-szel együtt működtetett, rejtett F-csatornát.

Nem kevesebbet állít, mint hogy a Mercedes azért gyors az egyenesekben, mert a trükk kapcsán jobban leszorítódik a hátsó szárny!

 

így a hátsó szárny még jobban le van szorítva, és ez nagyobb végsebességet eredményez

 

Érdekes gondolat ez, hiszen minél jobban le van szorítva egy szárny a menetszéltől, annál nagyobb a légellenállása, ergo annál lassabb lesz az autó. Nem véletlen, hogy az egyenesekben szétnyílik a szárny, hogy kevésbé legyen lenyomva, míg kanyarban, féktávokon vissza csapódik, ahol pont arra van szükség, hogy jobban oda tapassza a tengelyen lévő kerekeket az aszfalthoz.

 

Értitek? Vízbű' a  Zokszigént. Mindig tanul az ember...

 

Update:

Az olaszok az ausztrál és a maláj futam között semmilyen új alkatrészt nem tudtak elkészíteni 

 

Massa kapott egy új kocsit (ch nr. 293 -> 294). Ahhoz képest, amit Joó Gábor állít, nem semmi! :DDD


1 komment

Címkék: mercedes schumacher forma 1 leszorító joó gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr414333097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2012.03.25. 10:43:52

A kocka nem jó példa, mert ahogy gondolod, merőleges a menetirányra az oldalfal szöge. De valószínű hallottál szárnyállásról, nem véletlen.

Légellenállás nélküli szárnyállás nem létezik (a DRS esetén közelebb van a nullához). Így ok-okozati összefüggés van a kettő között, ha nem lett volna eddig is egyértelmű.