HTML

Friss topikok

Autós képek

Mi ez? (be)szar(ás)


2013.11.20. 09:37

Winkler Róbertet (a szakállától eltekintve) egész kedvelem, épp ezért lepődtem meg legújabb cikkén. Ilyen vajazó cikket bármelyik szatyor repivel meglepett újságíró ugyanígy hozna le.

Szóval van egy ázsiai autó, az igen unalmas Ssangyong Rexton. Tudja ezt Róbert is, ezért a külső formai semmilyenség helyett rá is tér a beltér gyönyörűségére, mintegy magyarázatot adva rá, mégsem totál hülye az, aki megvenne egy ilyen álmosító fostalicskát.

Ez az autó kívülről ronda, mint a bűn. Nem olyan kirívóan gagyi ronda, mint általában a Ssangyongok, hanem csak olyan dörzspapírral alaposan lesíkosított, egy hét után véresen kitolt, beszáradt szar.

Alaposan kioktatja  a japán mérnököket, akik manapság izzadtságszagú fehér ingekben töprengve, sokszögekkel operálva, Alien űrhajókat megszégyenítő tervekkel próbálják megkülönböztetni autóikat az európai átlagtól, miután harminc-negyven évig küzdöttek azért, hogy tök ugyanolyanok legyenek. Ez nem baj, csak a probléma ott van, hogy ez a műszerfal csupán egy kilencvenes évek közepén kiadott Toyota Avensis műszerfalának hellyel-közzel pontos másolata, ami egyébként már akkor is elavult csúfság volt - persze a Wartburgokból átülve még akkoriban elment szódával, az addig még majdnem homogén szuzukis magyar parkolókba.

A Suzukik jutnak eszembe a műszerfal órairól is, a műanyagok szürkéinek eltérő sokszínűsége pedig a korai Opel Corsa B-ket idézi meg. A szarvasagancsos kormánykerék egészen a nyolcvanas évek elejére röpít vissza, szép (hazudok) emlékeket elevenítve fel a BRG MK 27-es kazettás magnó gombjaival romantikázva. De a szépség tényleg másodlagos, hiszen ez egy patent terepjáró, legalább terepezésben biztosan jó, nem úgy mint egy városi Mokka. Vagy sem. Hiszen elől kettőslengőkaros, míg hátul Multilink. Nem egy megszokott terepjáró kombináció.

Van benne rég elavult PNRD automata váltó, 5 fokozattal. Tyű, de jó kicsit visszagondolni a fater Skoda 120 GLS-e mekkora nagy királyság volt a nyolcvanasban, abban is már lehetett kapcsolni az ötödik sebességet!

Elektronikai extrák terén, ahol most egyébként a legnagyobb harc megy az iparban, a Rexton szinte semmit nem ad.

Hát ja. Tömören ez így igaz! Nincs benne navigáció, nincs benne HiFi, de még egy szotyi fedélzeti komputer sincs, hogy megnézhesse a szántóföldre induló osztályvezető, hogy hány kilométeren belül kell keresnie egy kevésbé szennyezett dízel betankolásra alkalmas kutat. Tolatóradarról szó sincs, már az lenne meglepő, ha lenne benne. Pedig mi ha nem ez az a monstrum, ami igényelné?. De mindezek fele sem számít, hiszen egy negyvenezer forintos mobiltelefon is tudja Winkler szerint. Azt' jól van. De kérem, ki a fene vesz negyvenezres telefont egy ilyen drága terepjáróba, hogy nyomogassa a 3,5 colos kijelzőjét?

ssangyoyo.jpgNem lehet besüllyeszteni a biztonsági öv csatiját, és az első előre döntéskor haza vágja az egyébként igénytelen pontossággal, hullámosra varrt bőr üléseket?

Van egy ázsiai sornégy dízele, ami 360 Nm. Nem egy mai kunszt ez sem, de legalább őszintén elmondja, hogy

kevés ez a motor.



Műszaki elavultság, formai megkopás, gyenge motor, nagy fogyasztás, igénytelen beltér, kevés extra.
Hányas osztályzatot érdemel?  Winklernek 4,5-et.
Ő tudja...

A Totalcar értékelése:

Nagyon jó ár/érték arány és megjelenés, jó műszaki tartalom – nagyon kellemes meglepetés.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt dízel autó ázsia winkler újságírás terepjáró ssangyong rexton SUV TC

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr305645018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.