Lencsés Csaba. Lencsés Csaba. Lencsés Csaba.
"sokan arra következtettek, hogy nem egy múzeumigazgató, hanem valami suttyó nepper vezeti a kocsit" - talán nem véletlen
Nem véletlen írom le háromszor is. Ő azok közé tartozik, akiknek a nevét érdemes megjegyezni. Mindjárt be is bizonyítom, hogy miért!
Kezdem ott, hogy megírt egy cikket, aminek sem a hangvételével, sem a stílusával nem szerezhet magának jó pontokat. Tessék, itt lehet erről olvasni Alfa MiTo QV-teszt. Az egész írás egy fikatenger, csak a szerző az egyetlen, akinek nem tűnik ki, hogy mindez a testnedv (latinul humor) saját orrnyílásán keresztül érkezik, és orálisan tűnik el... Aki nem ért a kardforgatáshoz, az ne hadonásszon görbe bottal, mert magának okozhat sérüléseket. Miért mondom ezt? Mert valamiről állít valamit, amihez nem ért.
Nagyon fontos, hogy miként vezeti fel a cikket, mintegy letakarítván az asztalt, amire majd megterít. Ha ezt pejoratív felhanggal teszi, nem lesz már módja, korrekt osztályzatot adni a tesztelt járműről. Kérdés persze, hogy egyáltalán, szándékában állt-e?!
"hasonló bejegyzés mellett bukkantam erre: valahogy mindegyik Alfa-gazda a problémák tengerével kezdte"
Hm. Tehát még csak nem is az ismerőse ismerősétől halotta, hogy nem jók ezek a kocsik, hanem csak olvasta. Viszont azok, akik nem voltak őszintén megelégedve autóikkal, és ennek hangot is adtak az interneten, LCS szemében a teljes halmazt képezik, a "minden alfás" egységes univerzumát. Amit tehát "ők" mondanak, az igaz. Nem érdekes, hogy LCS, mint individuum mit gondol, tapasztal vagy érez, neki azt kell mondania, amit a többiek mondanak. Így nem kell bátornak lenni, kiállni bármi mellett, haladni kell a tömeg közepén, s akkor kevesebb záptojás landolhat csak a kabátján...
"Igazi erejét Dynamic állásban mutatja meg, de akkor már túl érzékeny a gázpedál"
Hm. Itt van egy ízig-vérig sportos kocsi, a maga csúcs modelljével. 1.4-es Turbo motoros kis hot-hatch, amiben van egy ügyes kis szerkezet, a DNA-kapcsoló (hasonló témában bejegyzésem), aminek a Dynamic állása többet jelent, mint más autóknál a Sport gomb. Ezek után érthetetlen, hogy az egyébként középállásban LCS számára túl lassú gázreakciókkal bíró pedál "hiába nyomjuk a gázpedált, nem reagál rá a kocsi" sport fokazatban meg már túl érzékeny lesz. Vajon miből van a lába? Vagy talán a cipőtalpról kellett volna lecsavarni a patkót, hogy érezze is, amint adagolja a gázt? Végre egy kis méregzsák, aminek az elektromos pedáljának a reakciójára nem kell annyit várni, mint amihez manapság hozzászoktunk a Környezetvédelem oltáránál való áldozásunkkor, és akkor jön ez a fickó, akinek túl érzékennyé válik a dolog. Olyan vicces, mintha a szex hevében oda szólnék a kedvesemnek, "Most hagyjuk abba, mert túl jó"
"vagy egy éve a típusból, egy "Kerregő Rómeót", amely annyira megtetszett tankoláskor a benzinkút Júliájának, hogy flörtölni kezdett. "De szép kocsid van! Elviszel?" - kacérkodott a számla kiegyenlítésénél"
No, itt most nem azért időzünk kicsit, mert kétségbe vonnám LCS vonzerejét... Csak érdekesnek találom azt, hogy a bevezetőben még így kezdte:
"A benzinkutas lány ismerkedni próbál a kocsira hivatkozva, a múzeumigazgatót pedig suttyó neppernek nézik benne. Furcsa dolgokat produkál az Alfa Mito csúcsváltozata"
Később, mint olvashattuk, kiderült, hogy egy egy évvel ezelőtti, dízel mitós történetet húzott rá a bevezetőben a jelenlegi teszt alanyára. Vagy már én nem tudom követni, és valójában LCS-vel minden benzinkutas lány kacérkodik, bármilyen Alfa MiTóval is akarja kiegyenlíteni a számláját???
"leginkább a karbonmintázatra hajazó műszerfal- és ajtóborítás"
LOL. Karbonszövetre hajazó műszerfal- és ajtóborítás mintázatnak még értelme is lenne.
"MultiAir szelepvezérlésű Fiat-motor 170 lóereje, bár alul ekkor is nagyon nyomatékszegény marad"
Érdekes. Roppant érdekes! A MultiAir motoroknak pont jellemzője, hogy más turbós motorokhoz képest szinte sikerült eltüntetni a turbólyukat, az alacsony fordulaton fellépő nyomatékszegénységet, mivel nincs pillangószelep, valamint a szelepek nyitása is hengerenként eltérő módon, a vezérműtengelytől akár teljesen független is működhet. Ha én úgy gondolkoznék, mint LCS, és elolvasnám azt, amit más szakértők írnak a motorról, akkor azt gondonám, hogy kategóriatársaiéihoz képest a MultiAir motorokban találkozni legkevésbé alul nyomatékszegény produkcióval. Pláne nem nagyon nyomatékszegénnyel, mint azt ki is hangsúlyozta.
"Unavailable - kezdődik a kikészítés"
"Az üzemanyagspóroló-környezetkímélő rendszer ugyanis hol működött, hol nem. Leginkább sajnos nem." "Ráadásul valahogy mindig akkor írta ki vörössel a műszerfal közepére, hogy "unavailable" (nem elérhető), amikor a legnagyobb dugóban araszolgattam"
Kérem szépen, vajon elolvasta-e a Kézikönyvet? Vagy LCS úgy gondolja, hogy ha egyszer be van építve egy start&stop rendzser egy turbós autóba -amit saját maga sem kímél, más újságírókhoz hasonlóan, lévén nem a sajátja-, majd pont a dugóban, csak úgy lekapcsolja a motort ? Mert olyan butának tekinti a motorvezérlő elektronikát, hogy nincs tisztában a müködési paramétereivel, olajhőfokkal, vízhőfokkal? Az unavailable nem egy hibaüzenet. Üzenet, ami azt akarja mondani, hogy abban az adott pillanatban nem elérhető ez a szolgáltatás. Egyáltalán nem azért nem elérhető, mert hibás működés lépett fel! Nem. Pont azért nem elérhető, hogy az olyan tudású pilóták, mint LCS, nehogy tönkre tegye a kis turbós motort, lámpától-lámpáig gyorsulás utáni araszolás közben.
De mit is várjunk olyantól, aki csak aláírja a papírokat, átveszi a gyújtáskulcsot és nekilódul az autózásnak? Mit is várjunk olyantól, aki a véleményét mások véleményére alapozza?
Előttem megvilágosította a beborult eget! Az sem mellékes, hogy ezt a lángoló testével tette.