Az olaszoké lett az Év motorja díj. A FIAT kéthengeres TwinAir motorja négy kategóriában is nyerni tudott: Legjobb új motor, Legjobb motor <1L, Legjobb "zöld" motor és természetesen az Év motorja abszolút győztese. 2011-ben a FIAT mellett a Ferrari a Legjobb sportmotor és a 4L feletti motorok kategóriájában tudott nyerni.
![]() |
Nem kezdtem felkiáltójellel, mert számomra nem volt váratlan a díj megfelelő helyre kerülése. Nincs mindenki ezzel így, a totalcar-on például ezt a hírt így vezették fel:
Az olaszoké az Év motorja díj (..) nem is nagyon találkoztunk olasz motorokkal az Év Motorja díjazottak között, pedig a Fiat Powertrain és a Ferrari mérnökei sem ma kezdték a szakmát.
Érdekes, mert ha emlékeim nem csalnak - és általában nem szoktak -, rémlik, hogy a tavalyi, 2010-es Év motorja díjátadáson szintén a FIAT konszern 1.4 MultiAir motorja lett az Év új motorja díj győztese!
Tovább haladva az Év motorja díjazottak között, a 2005-ös esztendőben találkozunk FIAT motorral, az 1.25 JTD diesel motorjuk kapta az 1L-1.4L kategória győzelméért járó elismerést. 2000-ben a Ferrari vitte Olaszországba az 550 V12-es motorjával a 4L feletti kategória győzelmet, de az ugyanabban az évben történt, hogy az Alfa Romeo mérnökei által megépített, csodálatos Arese-i V6 nyert a 2L-2.5L kategóriában
A FIAT, Ferrari és Alfa Romeo mérnökei valóban nem ma kezdték a szakmát, nem úgy, mint a totalcar-os Hírszerkesztő.