A spanyol márka egyre inkább elvesztette a vásárlók érdeklődését, amint az Altea-n bemutatkozó Dynamic line és arcvonások felköltöztek a Toledo és Altea Xl, valamint Leon egyen-modellekre. Ezek után mi jöhetett még, ami ennél is borzalmasabb? Megkapták a levedlett Audi A4-es karosszériáját, amire új lámpákat tettek és nem többet, így született meg az Exeo.
Érezhették a VW gruppe vezetőségében, hogy ki kellene hozni valami újat, ami hangsúlyozhatná, hogy a SEAT a Volkswagen sportosnak szánt modellje. Azok után, hogy a VW gruppe többször próbálkozott sikertelenül az olasz Alfa Romeo megszerzésével, egyszerűen felvásárolták a komplett Italdesign studiót, Giorgetto Giugiaro-val. Ezzel sikerült a korábban az Alfa Romeo-tól elcsábított Walter da Silva mellé még egy neves tervező studió stábját szerződtetni. Ennek a posztnak most az az apropója, hogy a SEAT megszellőztetett egy fotót a Frankfurti autószalon előtt, hogyan is nézhet ki a jövő középkategóriás SEAT szedánja:
![]() |
SEAT IBL koncepció autó |
Ugye ismerős a forma? Az első sárvédő kiszélesedése, a morcosra húzott első lámpák, az A-oszlopra felhúzott gépháztető ív, a negatív domborulat az öv-vonalban ismerősként köszönnek vissza. Olyan kevéssé egyedi az új SEAT, hogy apróbb változtatásokkal akár utódja is lehetne egy másik Giorgetto Giuggiaro modellnek, az Alfa Romeo 159-nek:
![]() |
Alfa 159 utódként is megállná a helyét |
Lehetne további olasz márkára jellemző stílusjegyeket felakasztani a képre, mint például a jellegzetes, alfás scudettót, de felesleges ennél több helyen módosítani ahhoz, hogy jól felismerhető legyen, honnan is származnak a formai megoldások!
Nagyon úgy tűnik, az Italdesign studióban nem bízzák a sikert a véletlenre, ami egyszer bevált, azon nem kell nagyon változtatni ahhoz, hogy ismét sikeres legyen! Az idő fogja tudni csak megmondani, hogy az embereknek elegendő lesz-e megvásárolni valamit, ami nagyon emlékeztet valamire, vagy inkább keresik az autók között is egyéniségeket!