A Totalcar Magazin Hírszerkesztője most épp azon élcelődik, hogy sorra buknak az eddig biztonságosnak minősített autók az amerikai, új törésteszten.
mit ér az EuroNCAP minősítése, ha egy kicsit eltérő teszten az ötcsillagos autók tucatjával véreznek el.
Szeretném a figyelmet a kicsit eltérőre vonni!
Aki szerint kicsit eltérő a két törési kísérlet, az vagy nem ébredt még fel, vagy nagyon nem tudja, mit is beszél!
Míg az NCAP teszteken a fél-frontális ütközéseket még gyűrődő testekhez való ütközéssel végzik, addig az új, amerikai IIHS tesztekben már merev testekkel teszik meg ugyanezt.
Nem kell nagy fizikai lángelmének lenni ahhoz, hogy belássuk egy merev test, ami nem képes elnyelni a vele ütköző másik test mozgási energiájából, sokkal nagyobb rombolást képest véghez vinni. Gyengébbek kedvéért, ha egy gumiasztalra esik a Hírszerkesztő arccal, kisebb fájdalommal megússza, mintha egy betonjárdát nyaldosna hirtelen előre szaltót követően.
Rövidre fogva: Amerikában már rájöttek, hogy öt csillagos töréstesztet elérni manapság nem nagy "kunszt", továbbá az egyik öt csillagos és másik öt csillagos közti különbséget nem nagyon lehetett érzékeltetni, ezért durvább módszert vezettek be.
Nincs tehát abban semmi meglepő, hogy az európai törésteszteken 64 Km/órával acél lemezekkel ütköző autó jobban összetörik az amerikai teszten, talán még az addig nyíló ajtó is beragad, vagy kiszakad a futómű.
Az élet rendje azt diktálja, hogy szigorítsanak a feltételeken, gyúrjanak jobban a gyártók a témára, hiszen ezentúl a villanyoszloppal való ütközés körülményeit is ugyanolyan keményen ellenőrzik majd Amerikában, és később Európában is.
Ez a kicsit eltérő teszt nekünk jó, a mi biztonságosabb utazásunk a tét.
Nem kicsit más tehát a két teszt, hanem teljesen eltérő, más és más a teszt célja: míg a régi típusúnál két jármű lehetséges ütközését vizsgálják, addig az újnál egy gépjármű és egy merev objektum, például villanypózna közti kontakt utáni állapotot.