HTML

Friss topikok

Autós képek

A Red Bull gázzal fújja a diffúzort! Tetszik érteni?


2010.07.08. 08:33

  Azért szeretem a szakértőket, mert szakértenek. Ezért fizetik őket, hogy okosak legyenek, az adott témakörben. Tegnap egy újabb szakértelmi-gyöngyvetésen kaptam magam. Hogy is mondjam, megtudhattam, hogy a Red Bull Forma 1-es autó azért olyan gyorsak, mert trükkös motorvezérlő elektronikával fújják a gázokat a diffúzorukra!

 

A vízbül veszi ki a zoxigént, tetszik érteni?


Gyorsan készítettem egy screenshotot az index F1blog.hu cikkéről, megörökítvén az állapotokat. Szabad lájkolni, megosztani, kommentálni viszont csak kiváltságosoknak (ráadásul csúnya árukapcsolás).

 



Joó, nem?

Én már csak azt nem értem, hogy minek fújni a diffúzort? Úgy gondolom - nem vagyok szakértő, hozzá teszem -, hogy a diffúzor a nyomáskülönbségek hatását kihasználó leszorító eszköz. Nem egy szárny, amit a menetszél lefelé kényszerít! A diffúzor maga a kocsi alatti menetszél térfogatát menetiránnyal szemben tölcsérszerűen kitágítja, ezáltal lelassul az áramlás, csökken a nyomás, az autó alja a talajhoz lapul. Ha ezt a diffúzort bármilyen nagy sebességű gáz áramlással lefelé szorítanák, pont kiölnénk a funkcióját...

A másik dolog, amiben kétségek merültek fel a hírrel kapcsolatban, hogy évek óta a Microsoft-McLaren szálíltja mindenkinek a közös motorvezérlő elektronikát. Nehéz lenne saját, trükkös motorvezérlést fejleszteni akkor, amikor azt határozottan nem lehet!

 

 


Szólj hozzá!

Címkék: forma 1 fejlesztés szívás red erő trükkös bull adrian newey leszorító diffúzor fújás aranylaci gázokkal

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr492137770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása