Kedvencem a TC Hírszerkesztő, szinte minden héten meg tud lepni valamivel. Most épp egy keménykedő hangvételű cikkel, mely szerint:
A régi rivalizálás új porondon folytatódik: az MP4-12C nem csak az eladásokban igyekszik túlszárnyalni a Ferrari 458-ast, de a versenypályákon is.
Majd folytatja a pár sor bla-bla után, hogy
az FIA GT versenyein, a GT3-as kategóriában áll rajthoz a gyári támogatású istálló
Kemény. Most aztán maranellóban maximális hatóanyaggal forgatják az alsónemű mosógépeket, annyira berezeltek attól a félelmetes hírtől, hogy a Meki jövőre a GT3-ban próbálkozik!
Vagy talán mégsem. Elvégre a 458 Italia az FIA GT GT2-es kategóriájában indul....
De a legszebb, hogy a hülyeséget tudja fokozni
A McLaren persze nem elég nagy cég ahhoz, hogy ezt a feladatot is a nyakába vegye, így egy specialistát, a CRS Racinget bízták meg az autók átépítésével és versenyeztetésével.
Nos, akkor csak most, csak az általam nagyra becsült Hírszerkesztő figyelmébe! Az FIA GT sorozatának két osztálya van, a GT1 és GT2 (utóbbiban versenyez majd a 458 Italia). Ezek a hardcore szupersport kocsik.
Van az FIA-nak egy külön szériája, az FIA GT3, ami pont azért lett létrehozva, hogy a kevésbé tehetős csapatok is versenyezhessenek sorozatban. Az FIA GT3 majdnem olyan, mint az N csoport a raliban. A GT3-as autók utcai kocsik, amiken engedélyezett, egyben kötelező átalakítás a beltér csupaszítás, bukókeret, biztonságos üzemanyagtartály. Van, hogy együtt indítják a GT szériával, van, hogy az amatőröket be sem engedik egyes pályákra. Hangsúlyozom: amatőröket. Az FIA GT3 szabályzatában ugyanis egyértelműen le van fektetve, hogy a gyártó nem nyújthat támogatást a versenyeztetéshez!
Visszatérve tehát: nem azért nem a McLaren indítja autóit, mert nem elég nagy cég (LOL ott vannak ők, meg a csodás eredményeik a Forma 1-ben), pusztán azért bízza CRS-re, mert így lehet csak szabály szerint nevezni ebbe a bajnokságba.
FIA GT | FIA GT3 | |
GT1 | GT2 | (GT3) |
Egy hírt azért megért. A Hírszerkesztőnek.