Egyik kedvencem a Sport Gézán Joó Gábor, akinek szakmai hozzáértése legendás. Most épp azon megállapításának szeretnék emléket állítani, amiben felfedi a Mercedes GP szuper titkos fegyverét, a DRS-szel együtt működtetett, rejtett F-csatornát.
Nem kevesebbet állít, mint hogy a Mercedes azért gyors az egyenesekben, mert a trükk kapcsán jobban leszorítódik a hátsó szárny!
így a hátsó szárny még jobban le van szorítva, és ez nagyobb végsebességet eredményez
Érdekes gondolat ez, hiszen minél jobban le van szorítva egy szárny a menetszéltől, annál nagyobb a légellenállása, ergo annál lassabb lesz az autó. Nem véletlen, hogy az egyenesekben szétnyílik a szárny, hogy kevésbé legyen lenyomva, míg kanyarban, féktávokon vissza csapódik, ahol pont arra van szükség, hogy jobban oda tapassza a tengelyen lévő kerekeket az aszfalthoz.
Értitek? Vízbű' a Zokszigént. Mindig tanul az ember...
Az olaszok az ausztrál és a maláj futam között semmilyen új alkatrészt nem tudtak elkészíteni
Massa kapott egy új kocsit (ch nr. 293 -> 294). Ahhoz képest, amit Joó Gábor állít, nem semmi! :DDD