Na ha Joó és Wéber "tankolásspecialista" Gábor összedugja a fejét, az mindjárt főoldalon, első számú pozíciót ér!
Azt mondja a cikk, hogy A Sauber korszakalkotót dobott, ha bejön. Na kérem, ez ugyanolyan pontos előre jelzés, mint Wéber tankolás stratégiái, amikor előre megmondta, másnap ki hány liter benzinnel indul, és hanyadik körben fog kijönni. De sosem akkor jöttek ki! Vagy, mintha a delphoi jósnők megjósolnák a vezérnek, hogy nagy csatát fog nyerni, vagy sem.
De mitől ez a nagy merész szöveg, hogy mekkora nagyot alkotott a Sauber?
Sergio Perez tavaly Monacóban a szalagkorlátnak csúszott az autó oldalával, ami rendesen összetört. Az elemek annyira felgyűrődtek, hogy a mérnökök látták, rengeteg haszontalan rész van, ha kisebb lenne a kocsi oldala, ugyanolyan biztonságos és hatékony lenne akkor is, sőt.
Mi van? Milyen gyűrődő részekről van itt szó? Talán NCAP-re készítik fel a Formula One versenyautókat? Hát nem a monocock kapszula felel a versenyzők biztonságáért? Nem kompozit anyagokból van a kocsi burkolata, ami egyértelműen szilánkokra törik, mint sem gyűrődne?
Lépjünk egyet. Azt mondja, hogy a kisebb oldaldoboz ugyanolyan hatékony lenne, sőt. Amióta oldalt vannak a hűtő elemek a versenyautókon, azóta balanszíroznak a mérnökök a minél áramvonalasabb, magyarán kevésbé kiálló oldaldobozok hűtő teljesítményének fokozásával, amihez viszont nagyobb nyílás dukál. Magyarán majd hogy nem fordítottan arányos.
- Nagy lyuk: jobb hűtés, de nagyobb légellenállás
- Kis lyuk: rosszabb hatásfokú hűtés, de áramvonalasabb kocsi
Összegezve tehát, elmondták a szakértők, hogy vagy jobb lesz a Sauber, vagy nem lesz jobb.
Bravó, bravó, bravó!