HTML

Friss topikok

Autós képek

A nagy Opel svindli


2010.01.28. 09:15

   Végre, hurrá, itt van a legújabb Rüsselsheim-i csodajárgány! Amióta az Insignia megkapta az (európai) Év autója díjat, azóta a figyelem újból a német gyártóra terelődött, mindenki várta az újabb kellemes meglepetést, mit hoz ki a mostanában szárnyaló tervezőmérnöki gárda fantáziája? Úgy tünik azonban, elfogyott a lendület. Ráéreztek, hogy az 'inszigniásítás', a facelift nem lesz elegendő a konkurenciaharcban való talpon maradáshoz. Kellett valami nagyot 'dobni'. Ekkor bemutatták a szekrényajtós Merivát.

Mostanában a TC-on minden autós cikkben pontosan leírják azt, amit a gyártó marketingeseitől megkapnak. Nem lenne ezzel semmi baj, ha egyébként lábjegyzetben megírnák a saját véleményüket is, akkor emészthető formába kerülne a kritika hiánya. Itt azonban eljött az a pont, amikor nem lehet tovább szó nélkül hagyni, mennyire vicces az egész marketing-gépezet, mit képes még elhitetni az emberekkel, azt miért csak ők, csak nekünk találták ki, persze sokkal okosabban, mint a többiek.

  Térjünk vissza az új családbarát modellhez. Nagyon ügyesen megmagyarázták, hogy miért lett olyan az autó nyitása (FlexDoor), amilyen. Mert "a gyerekek szerint: cool." Csak is miattuk lett ilyen, ez nem lehet kétséges! Sőt, a kapuzárási pánikbeteg teniszező oldboyok is ilyen doboz autókkal járnak a salakra -nyilván-, hisz megmondták az Opel sajtósai...

De vajon tényleg olyan használható-e ez a szekrényajtó, mint ahogy azt el akarják hitetni velünk? Vajon gyorsabb, könnyebb-e egy többfős társaságnak az autóba jutás,vagy a kiszállás? Ezen a fotózásokon mosolygó újságírók vajon egyetlen percig is elgondolkoztak-e ?

Lássuk a kontrákat. Van belőlük.

 

1. Beszállás

Hagyományos rendszerrel szerelt autókba a mindennapos módszer szerint lehet beszállni. Minden utas megközelíti az ajtaját, kinyitja, beül, majd becsukja.

Indulhat az autó.

Az ajtók nyílásszöge lehet alacsony, mert személyenként külön nyílás fogad, azaz egyetlen ajtó egy vállszélességű nyílással megközelíthető. .

 A FlexDoorral szerelt új Meriván az a helyzet áll elő, hogy nem tud egyszerre beülni minden utas.  Az egymással szemközt nyíló ajtók nyílásszögét nagyobbra kellett állítani, hiszen az ellentétes szögek miatt két váll széltében egyszere nem fér el, ehhez merőleges szögben kellene tudni nyitni az ajtókat.

Azonban az sem segít, ha két oldalról közelítik meg az autót.

 

A beszállás következő módon történhet, egymás után:   előre engedjük a hátul ülőt, kinyitjuk udvariasan az ajtaját, utasunk beszáll, ajtót rácsukjuk. Előrelépünk, ajtót kinyitjuk, beülünk, becsukjuk. Indulhat az autó.

 Ugyan időnkből veszítettünk (esőben, szélben kellemetlen), de legalább áldoztunk az udvariasság oltárán!

 

  De mi a helyzet, ha kisgyermeket szeretnénk beültetni, becsatolni a gyerekülésbe?

 

A hagyományos ajtókkal szerelt autók esetében kinyitjuk az ajtót, beültetjük a gyermeket, becsatoljuk, ajtaját becsukjuk. Első ajtót kinyitjuk, beülünk, ajtó bezárása után az autó indulhat.  
  Az új Meriva esetében újabb kompromisszumok előtt állunk. Ha szerencsénk van és a gyerek tud önállóan közlekedni, akkor a fentebb említett udvariassági módszerrel előre engedjük, ahol beül a gyermek. De ahhoz, hogy be tudjuk csatolni az ülésébe, előbb rá kell csukni az ajtót, előre lépni a B oszlophoz, ajtót újra kinyitni, biztonsági övet becsatolni, ajtót becsukni, hátrébb lépni, első ajtót kinyitni, beülni, ajtót magunkra csukva pedig az autót indítjuk.

  


2. Ajtók becsukása, belülről

Teljesen természetesnek hat a cselekedet, hogy miután beültünk, derekunkat megdöntve az ajtó kartámaszáért nyúlva magunkra csukjuk az ajtót. Az ajtókon a 'kilincseket' úgy tervezik meg, ergonomiai szempontokat is figyelembe véve, hogy lehetőleg kézre essenek. Két-,  vagy háromajtós kiviteleken, ahol az ajtók nagyobbak, ott gyakran egy vájatot képeznek ki a kartámaszon, többajtós modelleken pedig kapaszkodókkal is kényeztetnek, hiszen még azt is elérni.

Új Meriva esetében, ahol nagyobb a nyílási szöge az ajtóknak, minden eddiginél távolabb kerül a kézfejünk a kartámasztól. Nem lenne olyan nagy tragédia, ha a kartámaszba építenének egy vájatot, amit belülről könnyen elkaphatunk. Mert a kapaszkodó elérhetetlen! Nézzük meg jól a fenti gyári fotót, a hölgy fél lábbal ki kell támasszon, különben kiesne az ülésből. Esős, havas időkben a nadrágszárra kenődő retek végképp lehangolhatja még az ilyen kellmes nőszemélyek kedélyét is. Gyerekek? Teljesen kizárt, hogy egy rövidebb karral rendelkező gyerek magára tudja csukni az ajtót ...

 

Még valami! Ha már a gyári fotókról szó esett.

Nem ritka, hogy némi trükköt vetnek be, hogy a termék jobban eladható legyen. Ha a belső tér tágasságát akarják hangúlyozni, sok mosolygós embert ültetnek be, akik az ülések szélei felé támaszkodva néznek a nagylátószögű kamera irányába, ezáltal nő a térérzet. Hasonló trükk, hogy az autót felszabdalják, tető, ajtók nélkül fotóznak be, hogy a nappali fény még tágasabbnak éreztesse a kocsiszekrényt.  Csomagtartókról  gyarkan látni olyan fotókat, amik tele vannak pakolva bőrönddel, pedig a kerékdoboktól annyi ott el sem férne.  Az anyagok minőségérzetét növeli, ha a valóságosnál kontrasztosabb belteret mutatnak meg. Lehetne még sorolni az apróbb trükköket... Egy kis fotóboltos segítség mindig jól jön!

Akkor most vissza a fenti képhez.

Nézzük meg jól a nagyításon, hogy a hölgy nem csak karcsú, de határozottan nyúlékony is! Az alkarja például hirtelen nőtt meg -nyílván- a kapaszkodóig. Vagy genetikailag így lett kitenyésztve, hogy alkalmas legyen majd az új Meriva sajtófotóin pózoláshoz? Esetleg az alkaron látható durva törés Photoshop manipulációra utal, hogy elhitessék, jól el lehet érni a kilincset, belülről is?

 FlexDoor, az Opeltől.

 

 UPDATE: Majd' másfél év után, az origo.hu cikkében is megjelent az általam megjelölt hibás kar. További bakikat találhattok itt.

2 évvel a felfedezésem után, egy finom kis nyúlás a Totalcarról.


61 komment

Címkék: marketing fotó autó totalcar csalás opel ajtó kilincs értékelés origó szalon meriva újautó elérhetetlen

A bejegyzés trackback címe:

https://automeo.blog.hu/api/trackback/id/tr291708366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zippofcy6 2010.01.29. 15:39:04

Opel Meriva - a fejlődési rendellenességgel születettek autója !
(de legalább sose kop el :P )

Phrascarica 2010.01.30. 00:18:43

Nekem sem állt össze a kép idáig (mi a jó benne), de most már OK :))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.04. 20:49:24

Ez a kézfotósoppolás nagyon durva.
Nincs rá valami törvény, hogy hogy kell egy terméket bemutatni?
Meddig mehet el a reklámozó a valóság eltorzításába?

ColtCzT 2010.02.04. 21:39:03

Nagyon igaza van a bog írojának, ez az szekrényajtos modszer a Rolls-ba valo, ahol nyitják, csukják az embernek az ajtot ugyis. Sosem venném meg ezt az autót, van jobb alternatíva! A csaj keze meg tényleg hihetetlen...ennél aazért jobbna is figyelhettek volna ha már csalnak :S

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.02.04. 22:26:13

Hmmm...felvetésnek érdekes-elgondolkodtató, kíváncsi lennék az élőben való tesztelés utáni tapasztalatokra is.

fdoki 2010.02.04. 22:42:01

Utoljára a hátul hajtós Opelek érdekeltek,azóta hosszú szünet "opelileg" -nálam.Ebben az ajtó megoldásban talán tényleg több az öncélú
1énieskedés,mint a valós igények kielégítésére való törekvés,inkább tettek volna tolóajtót.Én élőben sem fogom tesztelni...

Krisz_ 2010.02.04. 22:44:36

Ami a gyerekes beszállást illeti, maximálisan nem értek egyet a blog szerzőjével. Aki próbált valaha egy egyévest bevarázsolni a hátsó ülésen lévő bébiülésre, az tudja, miről beszélek. Így látatlanban azt gondolom, igenis sokat segíthet, hogy hátra tudsz picit lépni és nincs ott az ajtó a hátadban. Ha nincs hely rendesen kinyitni az ajtót, akkor még sokkal inkább akrobatamutatvány beügyeskedni a picurt; egy szemből nyíló ajtóval ez csak könnyebb lehet.

Így hirtelen azt sem látom, miért kéne messzebb nyúlni egy hátrafele nyíló ajtó kapaszkodójáért, mint egy előre nyíló ajtó esetén.

Más dolog, hogy nekem a Meriva nem tetszik: nagy autónak kicsi, kicsinek meg drága.

Ciri 2010.02.05. 05:37:38

Írja a kedves szerző, hogy e mellett már nem tudott elmenni.
Pedig bőven akad ilyen a TC-n.

Jó lenne többször ilyen cikket olvasni tőletek, főleg japánautós és opeles TC tesztek esetében...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.05. 19:45:18

Én azért megvárom amíg kipróbálhatom... ;)

"Jó lenne többször ilyen cikket olvasni tőletek, főleg japánautós és opeles TC tesztek esetében... "

Meg esetleg VW konszernes, meg BMW-s, meg, Suzukis... és minden más tesztben is.. :)

dextercapo 2010.02.06. 23:21:06

opel astra . olyanoknak nem ajalnanam akiknek gyenge a lelkiismerete :
picasaweb.google.com/charles.hoss/AstraHoltter#
holtter jobb elol es bal elol . jobb hatul mar nem hagytak lefotozni .
siman elfer benne tobb gyalogos , kerekparos , robogos , motoros , vagy akar egy kispolak is .
az A oszlop toldasa pont szemmagassagban van (nekem) ha lengetem a fejem , akkor is oriasi .
perfierias latas ? hahaha

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.02.26. 11:10:40

@dextercapo: Ez tényleg rémisztő, köszönöm szépen a fotót!

dextercapo 2010.05.12. 09:40:58

@joeramirez: gondolom a marketingesek a plafonig hiccentek amikor rajottek hogy lehetne arcot adni a simara csiszolt dobozaiknak .
most pedig a klasszikus elv mukodik : ha nem tudod egy terv gyengeit kikuszobolni , akkor reklamozd .
ha minden megveheto autosujsagbol az csopog hogy ez az ajto a legjobb dolog a kompresszio feltalalasa ota , akkor nem jelenik majd meg cikk arrol hogy jo-e ez , kell-e ez nekunk .
elkulonitettek ra egy kis reklamkoltseget es kesz .
nehezemre esik elhinni hogy egy ilyen terv nyilvanvalo gyengeit nem latja at egyetlen autos ujsagiro sem - a fotosoppol nyulanyka ellenere sem :)

az astra holtter temaja pedig nem egyedi eset .
vicces csotroganyok jonnek le a gyartosorokrol . sok auto van ahol egy generacio alatt tobb mint ketszeresere hizott az A oszlop . Az A oszlop osztott megoldasa is valtozik - suzukiban pl lehet osztott , de van ahol bevakoljak a kis haromszog ablakot . a holtter pedig csak no , a beloluk eredo balesetek pedig szaporodnak .

Csikós Zsolt 2010.06.18. 09:59:23

Nem olvastad barátom, az eredeti bemutatót. Amiben benne van, hogy erre az egyetlen görcsös trükkre építették az autót, ami különben meg meglehetősen átlagos, és az is csak jóindulattal. Még a címe is erről szólt :-)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.18. 12:57:58

@Csikós Zsolt:

Talán a figyelmedet elkerülte autós barátom, hogy az egész ötlet onnan jött, rá egy nappal később! Sőt, még link is hivatkozik rá annál a képnél, ami egyébként is abból a cikkből származik.

Örülök, hogy legalább elolvastad, megértetted, mekkora marketing lufi az egész ;)

dextercapo 2010.06.18. 23:25:13

ujra vegigolvasva a bemutato cikket en sem erzem benne azt a reszt ahol leall a marketingrizsa es beindul a sajat agy .
oke , nem akkora felfedezes az ajto , mert volt mar ilyen , ez eu es XXI. szazad kompatibilis , nagyjabol ez erzodik - ahelyett hogy mar akkortajt leesett volna hogy ez lehet hogy mendket fent emlitett dologgal konform , de nem esett le hogy ez az auto _csak_ a sotetzold , parosan autozo teniszezoknek keszult - akik keptelenek a jobbegyre dobni a taskajukat .
lehet hogy a "szaladgalas" gatlo resz tenyleg errol szol ?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.19. 14:02:11

Marketingrizsa Rácz Tamás módjára, burkolt Láng Kft reklámmal fűszerezve

www.vezess.hu/teszt/opel_meriva_csaladi_teszt_ongyilkos/25000/

Lemehetett a családjával Balcsira ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 07:57:57

Szerintem a post kissé szőrszálhasogatás, de az is igaz, hogy kb. annyi előnye van a középről nyíló ajtónak, mint a normálisnak... Hiába, Opeléknek is kell valamit dobni, ha már fejlesztenek.

A Meriva cikkben meg Bende újból remekel, miszerint nem tudja lehajtani az ülést (á ő nem szórakozik ilyenekkel) :D

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2010.06.22. 08:47:14

Nem semmi, eddig ezekre nem is gondoltam...

IvanitsR 2010.06.22. 09:07:20

Érdekes módon mégis a meriva a piacvezető!
Már 35 000 Előrendelés érkezett rá.
És aszt nem szabad elfelejteni hogy a meriva volt a szegmens teremtő 2002-be.

IvanitsR 2010.06.22. 09:12:33

Aszt nem kéne elfelejteni hogy a meriva piacvezető és hogy az opel a merivával alkottat meg eszt a szegmenset.Az Új modellre már 35 000 Előrendelés érkezett.
Érdekes hogy ilyen későn kapták meg az újságírók mikor már egy opel márkakereskedésbe is bemutatásra került.

aagifekete 2010.06.22. 09:28:42

Engem az is aggaszt kicsit, hogy az ilyenekkel vajon _még_szellősebben_ fognak vajon parkolni az emberek, hogy ahol eddig is 3 autó foglalta el az 5 felfestett helyet, ott már 2 is képes lesz erre a bravúrra?

kergelepke [UK] 2010.06.22. 09:35:22

@IvanitsR: csak nem Opel Ivanits? Eleg PR-szagu volt ez a hozzaszolas...

Egyebkent en sem latok semmi elonyt a 'rendes' ajtohoz kepest, akkor mar inkabb az ilyen oldalra nyilo, mint a Peugeot 1007-nel, azt legalabb szuk parkolohelyen is ki lehet nyitni. Mert igy marha jol nez ki, hogy a Hosok tere kozepen ki lehet szalni, de valljuk be, madaras-teszkos parkoloban gyakrabban all meg az ember fia-lanya.

Karvaly 2010.06.22. 10:01:37

Szerintem a tolóajtós egyterúnél nehéz praktikusabbat kitalálni.

IvanitsR 2010.06.22. 10:17:46

@kergelepke: De Csak sajnos már nálunk ilyen nem lesz mert 15 -éves fenelás után megszűnt a cég.
www.youtube.com/watch?v=vVPr9FpMOQk

Kopi3.14 2010.06.22. 10:44:22

@IvanitsR: legyek rosszmájú? Ha ilyen helyesírással nem takarító voltál ott, hanem magasabb pozícióban, esetleg a vevőkkel foglalkozó, akkor nem csodálom.

@joeramirez: a gyerekbepakolásnál kifelejtetted, hogy a lurkóval az ajtó elé mész, majd kinyitod, lurkót bekötöd, ajtót becsukod. Ebben az esetben is létező probléma, hogy a szűkös parkolóknál pont ott-az ülésnél-lesz kis helyed a felsőtested mozgatni, ahol a lurkó miatt kéne. Hiába tudsz lábbal táncolni akár.

@Csikós Zsolt: Zsolti, nem kell védened a mundért. Nagyon erőlködésszagú komment lett ez. Nem szoktál te ilyet. S eléggé kritkátlanul benyelte a komplett magar autós újságíró társadalom a csodaajtó marketingdumát, a józan paraszti eszét otthon hagyva- mert az ajtónyílás is kisebb lett, mint egy hagyományos ajtónál szokott lenni, ami pont az ülésnél jelentős, s pont a bekötendő gyereknél számít sokat.

mlacko 2010.06.22. 11:00:10

Nincs itt semmi photoshop, az konkrétan egy próbababa keze szerintem.

IvanitsR 2010.06.22. 11:04:02

@Kopi3.14: A tulajdonos fia vagyok és bocs elírtam.

mlacko 2010.06.22. 11:08:08

@Kopi3.14: szerintem egész nyugodtan akár be is hajolhatsz a gyerek fölé a kocsiba, a valóság szerencsére kicsit árnyaltabb a piros és kék hurkapálcikáknál. Tény, hogy ennek a megoldásnak is vannak hátrányai de én személy szerint el tudom képzelni hogy kisgyereket/nagymamát könnyebb bepakolni hátra és örülök neki hogy van alternatíva mert így legalább tudok dönteni hogy kell-e vagy sem.

Kopi3.14 2010.06.22. 11:19:51

@mlacko: nem vitatom, hogy alternatíva-bár szerintem a tolóajtó az igazi, annál tényleg oda lehet férni szűk helyen is, ami a mindenféle zsanéros, forgó ajtóknál nem igaz- de a nagy marketingdumát szajkózni eléggé túlzás. Behajolni azért a normál ajtónál is be lehet, aminek ráadásul nagyobb is a nyílása, felsőtestben. Lábban szoktak szűkösek lenni a kerékjárat miatt, de ezt a verziót is köti ez a probléma, a zsanérok miatt feljebb is beszűkült mellé.

Kopi3.14 2010.06.22. 11:21:14

@IvanitsR: elég durván az első mondatot. A szerződéseknél is ilyen figyelmes voltál?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.22. 11:35:14

Híres lettem, Yeah! :-)
totalcar.hu/tesztek/2010/06/22/opel_meriva_gyorsjelentes/

Nyugodtan linkelhették volna az általam szerkesztett fotót, sosem kérek jogdíjat! ;-)

Remélem a magasságállítós xenon témakörből is lesz nagyobb nyilvánosságot elérő cikk... szeretném, ha kiderülne, buta félre fordítás miatt büntetnek a Rend őrei! :P

hun420 2010.06.22. 11:41:20

Gratulálok, jó nagy baromságokat írtál le ebben a bejegyzésben, jó lenne néha gondolkodni is egy kicsit mielőtt szélnek eresztünk ekkora hülyeségeket.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.22. 11:42:43

- Piros pont a Totalcarnak, amiért korrekten reagáltak!

- Piros pont az olvasóimnak, dupla piros pont a kommentekért! Köszönöm, köszönöm!

- Fekete pont IvanitsR -nek. Következő marketing tartalmú bejegyzésért bünti jár!
(Ha hirdetni szeretnél, vásárolj bannert)

Devil 2010.06.22. 11:50:32

OK hogy nem tetszik a PR duma, de itt ti a lo masik oldalara estek at, eleg sulyosan.
A celcsoport valoszinuleg nem az onalloan kozlekedi tudo 4 felniottbol allo csalad, hanem pld azok akinkek kisgyerekuk van es kenyelmetlen a megszokott nyilasiranyu ajtokon keresztul pakolaszni oket; kisgyerekeket, gyerekulest, babahordozot is egyszerubb szembol kezelni mint a hagyomanyos nyitasiranyu ajtoknal felig hatulrol-oldalrol es az idos embereknek sem olyan konnyu a hatso ulesre hatulrol-oldalrol leulniuk.
Szerintem megoldhato a postban vazolt modszenel sokkal ertelmesebben is a beszallas. Maskepp kell ket embernek egyszerre beszallnia mint az egy iranyba nyilo ajtoknal, az egyszerre beszallas termeszetesen nem oldhato meg, de a celcsoportnak lehet hogy ez nem is igenye (gondolom nincs se kisgyereked, se az idos nagymamat nem szoktad fuvarozni).
Szerintem ugy kell beszallni hogy nem ugy allsz hogy a kinyilo ajtok MOGE kerulj mint pld a 2. pirosemberkes rajzon (a 4. rajz pedig egy kulonosen ugyetlen megoldas), hanem mondjuk az elso ajto melle alltok mindketten, kinyitod a hatso ajtot a kulso kilincsnel fogva kb. felig, majd tovabbra is az elso ajto elott allva a hatso ajto belso oldalat tolva (belso kilincsnel?) kitarod sarokig, beszall a gyerek a hatso ulesre/berakod a babahordozot, becsatolod, aztan beszallsz te az elso ulesre.
Becsukni belulrol kihajolva tenyleg nehezebb, de csaladi hasznalatnal ugyis apa/anya csukja ra a gyerekre az ajtot kivulrol. Ha belulrol akarod becsukni, beszallas kozben kell magadra csuknod.
Latyakba csak annyira kell belepned mint egyebkent a beszallaskor is tapicskolnal, akar csinos holgy vagy akar nem.
@joeramirez: Szerintem barmelyik mai autobabn ekkora a holtter. Az A oszlop vastag, mert erosnek kell lennie, es nem csak az Astraban. De ha hozol 10 uj nem-opel-astra autoban keszult kepet amiben centire ugyanott ulve a vezetoulesben sokkal kisebb a holtter, mondjuk fele ekkora akkor elhiszem hogy ez a kilatas kiugroan rossz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.22. 12:26:44

@IvanitsR: Tényleg olvassad át a kommentjeidet, mielőtt elküldöd. És kapcsold be a helyesírás ellenőrzőt. Senki nem ír teljesen hibátlanul, de a hibák nagy részét ki lehet küszöbölni.
@Kopi3.14: Nyugodtan lehet a nyílás kisebb, ha az ajtó nem zavar be a pakolásba, mert elég tágra nyílik. Hogy így van-e, nem tudom, még nem láttam Merivát közelebbről, de el tudom képzelni, hogy ez a megoldás javít a pakolhatóságon.
Egyébként meg nem is értem, mit kell ennyit lovagolni azon, hogy a marketingesek mit csinálnak. A világ így működik. Minden márkánál. Vagy a Cuore Sportivo, Zoom-zoom, meg a többi nem marketing? Ugyammá.

mlacko 2010.06.22. 12:27:49

És motoron/bringán is inkább egy ilyet nyissanak rám a kisgyerekek, legalább a vállam nem szakad le mikor átesek rajta.

dextercapo 2010.06.22. 12:46:25

@IvanitsR: a meriva milyen szegmenst teremtett mikor ?
lol . az opel talalta fel a csaladi egyterut ?
@Devil: tulajdonkeppen igazad lehet - tok mindegy a gyerekules eleresenek szempontjabol hogy az ajtonyilas mellett , vagy tole a leheto legmesszebb van - nyilvan sok anyuka tudja kinyujtott karral betenni a gyerekulest - ha epp nem sikerul teljesen kinyitnia az ajtot .
a holtter temajaban a ADAC is csinalt nemreg tesztet - horrorisztikus eredmenyek szulettek . egyebkent lehet hogy a huszonegyedik szazadban nem lehet egy arasznal vekonyabb A oszlopot csinalni - a megtamasztasat sem lehet mashol megoldani , csakis szemmagassagban , mert egy-egy gerenda x szelessegu , de ahol osszeeresztunk kettot - ott tud igazan szeles lenni . ha ellenpeldat akarsz , akkor a suzukit erdemes megnezni - vannak nagyon gazos autoik (pl a splash szerintem nem annyira nyero) de az uveg szelere festett fekete csik egy vicc ... ennel lehet ugyesebben is - vagy nem . ha levesszuk a fekete csikot , akkor porra omlik az auto . meg az akarat sincs meg bennuk hogy a holtteret csokkentsek .

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.22. 12:49:50

@Devil: Az ábrákon a szürke vonalak a parkolóban jobbról / balról mellette álló autókat szimbolizálják. Kinyitott Meriva ajtónál nincs mód mellé állni, mint ahogy magad is javasoltad.

Pláne nincs, egy egyébként általánosan szűkre tervezett parkolóhelyen. A családos parkolókat meg elfoglalják a kabriók és a terepjárók, sajnos...

Ciri 2010.06.22. 15:12:11

@Devil:

"Szerintem barmelyik mai autobabn ekkora a holtter. Az A oszlop vastag, mert erosnek kell lennie, es nem csak az Astraban. De ha hozol 10 uj nem-opel-astra autoban keszult kepet amiben centire ugyanott ulve a vezetoulesben sokkal kisebb a holtter, mondjuk fele ekkora akkor elhiszem hogy ez a kilatas kiugroan rossz."

Parancsolj:
totalcar.hu/magazin/kozelet/kitekintes/

Devil 2010.06.22. 15:14:42

@joeramirez: Nem, a csukott elso ajto melle allsz be, ugy nyitod ki a hatsot. Probald elkepzelni.... rajzolni nincs kedvem, se tehetsegem :)
Vannak ahol nagyon szukek a parkolok, vannak ahol nem, en oda szoktam jarni ahol nem azok.

Devil 2010.06.22. 15:23:19

@Ciri: Ezek alapjan nem olyan szornyu, nincs benne a 10 legrosszabban, igaz a 10 legjobban sem.
"Aki szeret minden helyzetben tisztán látni, annak nem az Opel Astra lesz a kedvence, bár nem is rossz az autó." "Előre jól kilátni a kocsiból,..."
Sok elterjedt autorol hozott ki ez a teszt rosszabbat.

Ciri 2010.06.22. 15:45:50

@Devil:

Én csak erre reagáltam:
"Szerintem barmelyik mai autobabn ekkora a holtter."

béke

IvanitsR 2010.06.22. 18:18:27

@dextercapo: A kis egyterű szegmensre gondoltam.

IvanitsR 2010.06.22. 18:24:58

@dextercapo: A kis egyterű szegmensre gondoltam

Venus 2010.06.22. 21:52:05

Két észrevételem van.
Jó magyar parkolóhely és melléparkolási szokás esetén, ha 30 cm-re melléd áll valaki soha nem ülteted be a gyereket hátra.
A másik, ajtónyitásos balesetek, óvatlan nyitás láb kirak (kezd kiszállni) hátulról másik autó az ajtót eltalálja. Inkább nem akarom tudni, mi lesz ezzel a lábbal. Hagyományos ajtónál, csak az ajtó van oda, kivéve persze, ha az érkező másik autó érintőre veszi azt, amelyikből szállnak ki, de ez nem túl gyakori...

dextercapo 2010.06.23. 01:23:53

@IvanitsR: hogy a voyager(1988) , mondjuk premacy (1999) es a wagoner (1993) kozotti melyik rest tolti ki egyedul , elsokent , kategoriateremtoen a meriva ?

az nem kategoriateremtes ha csinalok a 41-es es a 42-es cipo koze egy draga 41.75-ost tiz evvel kesobb :)

dextercapo 2010.06.23. 01:25:43

@Devil: a cikk datumat elnezve ezt a szornyeteget meg nem tesztelhettek .

IvanitsR 2010.06.23. 08:29:00

@dextercapo: Amiket felsoroltál egyel nagyobb kategória .

IvanitsR 2010.06.23. 08:32:07

@dextercapo:
Pontosan Mini egyterű kategória.
garazs.tv/show.php?c=videos&e=1838
Nézd meg az első 2 percet ő is elmondja.

IvanitsR 2010.06.23. 08:33:20

Pontosan Mini egyterű kategória.
garazs.tv/show.php?c=videos&e=1838
Nézd meg az első 2 percet ő is elmondja.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.23. 11:48:29

@IvanitsR: Na, azért kis egyterűt a japánok már a nyolcvanas-kilencvenes években is gyártottak. Csak akkor még nem tudták, hogy annak kell hívni.
en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Prairie
en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_RVR
www.honda-wiki.org/wiki/Image:Honda_Civic_Shuttle_1984_Utrecht.jpg
Hogy aztán már az ős Fiat Multipláról ne is beszéljünk... en.wikipedia.org/wiki/File:01432Krak%C3%B3w.JPG

Ciri 2010.06.23. 13:25:45

@streetsta:

"Hogy aztán már az ős Fiat Multipláról ne is beszéljünk..."

Bezony bezony ! :)

Vagy például Toyota Yaris Verso. A1(A2) méretosztályra épített "egyterű" receptje. Mondjuk 2000-től...
A Meriva meg 2003-ben jelent meg. Az ára miatt meg vitték, mint a cukrot.

Kopi3.14 2010.06.23. 17:38:48

@streetsta: a probléma, hogy az eleve kisebb nyílástt egy parkolóban, ahol mindkét odlalról állnak a gépsárkány mellett s ezért nem lehet rendesen kinyitni egy ekkora ajtót sem már végképp le fog korlátozni az ajtó. Persze tök üres placcon rohadt jól lhet pakolni, ahogy azt a satjófotók is tökéletesen bemutatják. De ugyanilyen helyzetben egy hagyományos ajtón keresztül is pont ilyen jól hozzá lehet férni a lurkó trónjához, a nagyobb nyíáls miatt még jobban is.

dextercapo 2010.06.23. 21:43:55

@IvanitsR: fantasztikus :)
talaltunk meg egy ujsagirot aki olyan igenyes es alapos hogy egyenesen a gyari ismertetobol masolta a szoveget ctrl-c , v alapon :)
a meriva 2002-ben keletkezett - akkora mar a multipla es a scenic is tulesett mar jopar peldanyon . vagy a scenic is sokkal nagyobb mint a wagoner kicsi ?

dextercapo 2010.10.19. 19:16:00

dvice.com/archives/2010/10/compact-car-wit.php
lol . na ez majd beteszi az ajtot az opelnek :)
elferhetne - ugyes is lehetne - a toloajto jo otlet - de igy ? :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.10.20. 08:40:43

@dextercapo: Remélem soha nem parkol majd mellém egy ilyen Opel Transzformer :D

dextercapo 2010.10.20. 19:14:01

nincs baj a toloajtoval egy csomo helyen .
pl el tudom kepzelni hogy megfelelo karbantartassal jo is lehet - de a vastagsaga ... egy subaru libero ajtaja kb hetedennyi helyet foglal nyitottan (ha mar szemelyauto , akkor az 1007-et is idehozhatnank , de azt meg nem lattam elbol) vagy ducato , scudo toloajto is kijon kevesebb mint egy araszbol .
kezdem azt hinni hogy a jo ajto kicsuszik oldalra par centit , aztan pedig hatra felfele nyilik az also-hatso sarok korul elfordulva minimum 90 fokot , hogy ki lehessen szallni , ne kelljen gornyedni es helyet se foglaljon .

egyebkent megerne egy cikket a chevy volt koruli ujsagiroi hiszti is .
süti beállítások módosítása