Ahogyan azt sejteni lehetett, az autó tervezés klasszikus értékeit képviselő olasz autógyártás remekműve, az Alfa Romeo Giulietta kapta a legtöbb szavazatot a 2011-es Év Autója díj szavazásán!
Az Év Autója (angolul Car of the Year, COTY) egy európai díj, amelyet autós szakújságírók szavazása alapján osztanak ki az 1950-es évek óta, az adott évben bemutatott új európai autómodellek között.
A kis lökettérfogatú, de nagy teljesítményű turbós motorral szerelt kimagasló színvonalú modell új felfüggesztést kapott, különleges, modern anyagokat használtak fel az építéséhez, és az általa nyújtott vezetési élmény utánozhatatlan, mindezt úgy, hogy a Giulietta részére tervezett flexibilis padlólemez a későbbi modellek fejlesztésekor jelentős költségmegtakarítást, rövidebb fejlesztési időt eredményez.
A patinás olasz gyártónak ismét sikerült egy meggyőző modellel felhívni a figyelmet a százéves múlt nyújtotta tapasztalati előnyök kamatoztatására. A kitűnő forma, a beltérben felhasznált egyedi megoldások, minőségi kidolgozás volt annyira hatásos, hogy a szavazó újságírók többségét meggyőzze arról, nem kaphatja semmi más modell az idei Év Autója címet.
A Giulietta mögött (túl)értékelték az Opel Meriva hátrafelé nyíló ajtaját, amiről azt gondolják, megváltoztathatja az autógyártás fejlődésének irányát. Mindenkit meglepett, hogy a döntőbe egy olyan olcsóságáról ismert modell is bekerült, mint a Dacia Duster. A meglepettség csak rövid életű volt, az európai tapasztalt újságírókat a szakmán belül nem lehet e féle furfangokkal meglepni, ezért utólag már nem érdekes, hogy a román összkerekes a legkevesebb szavazatot kapta.
A milánói gyártónak végre sikerült a 156, 147 modellek után újra megszereznie az Év Autója címet, s ezzel elégtételt vehettek a korábban harmadik helyezett Alfa 159-es, és ötödik helyezett Alfa MiTo (le)szereplése során szerzett csorbáért.
Az Év Autója (angolul Car of the Year, COTY) egy európai díj, amelyet autós szakújságírók szavazása alapján osztanak ki az 1950-es évek óta, az adott évben bemutatott új európai autómodellek között.
A 2011-es Év autója-választás végeredménye:
1. Nissan Leaf 257 pont
2. Alfa Romeo Giulietta 248
3. Opel/Vauxhall Meriva 244
4. Ford C-Max/Grand C-Max 224
5. Citroën C3/DS3 175
6. Volvo S60/V60 145
7. Dacia Duster 132
Micsoda? Itt valami tévedés van, kérem! Mi az a Nissan Leaf?
Ki hallott már róla? Hol forgalmazzák Európában? Melyik újságíró tesztelte, hogy szavazásra terjessze fel? Miként teljesül a Nissan esetében az európaiság?
Hasonlítsuk tehát össze a fenti olasz autót a japánnal, íme
Nem furcsa? Ez az ormótlan doboz képviseli egy éven át az európai autógyártást? Olvassuk el még egyszer az Év Autója díj definícióját! Meg kell említeni, hogy jogi huza-vona után a Car Of the Year ma már inkább European Car Of the Year néven fut. Ennek tudatában még meglepőbb a gurulós, hangtalan japán bili győzelme!
Egyetlen érv szól - ha ez egyáltalán érv egy hagyományos értelemben vett autó szavazásánál - elektromos. Azt mondják null emissziós.
De bűn ronda!!!
Ez szégyen. Azt hittem, a tavalyi Volkswagen Polo győzelme után már nem lehet hiteltelenebb az Év Autója szavazás ... És mégis!
Hamarosan nyilvánosságra hozzák, kik voltak azok a szakújságírók, akiknek a voksát kilóra meg lehetett venni.